A Prius-alapokon nyugvó kompakt egyterű a donormodellhez képest minden irányban megnőtt, tengelytávját 80 mm-rel megtoldották, az akkumulátort pedig nem a csomagtérbe, hanem a két első ülés közé helyezték. Mindezen átalakítások révén vált lehetővé, hogy három üléssorral lássák el az autót.

Fontos momentum a Toyota életében, hogy nikkel-metál hidrid helyett lítium-ion akkumulátort használtak. Utóbbi előnye a kompaktabb mérete és a kisebb súlya, hátránya a borsos ára. Az 56 cellás, 34 kilogrammos akksi 8 kg-mal könnyebb, mint a Priusé, a speciális elhelyezéséből adódóan pedig mellőzték a korábbi léghűtést, helyette vízhűtéses rendszert dolgoztak ki.

Mérsékelt dinamika, szolid helykínálat

A Prius+ városi forgalomban érzi igazán elemében magát, ilyenkor a villanymotor szavatolja a csendes suhanást. Az erőátviteli egység lágyan dolgozik, urbánus közegben kellően vehemensen mozog a Toyota – nem úgy autópályán! A Prius+ gyorsulási érzete a „Power” gomb dacára lagymatag, rugalmassága a legnagyobb jóindulattal is csak átlagos. Tartós 130-as autópálya-tempónál kiütközik a mérsékelt erő és a fokozódó zajszint, előzéskor pedig kifejezetten bosszantó az 1,8-as benzines nyers bőgése. A futómű hozza az elvárható szintet, kissé feszes a hangolása, azonban az extrémen alacsony gördülési ellenállású gumikra nem árt odafigyelni. Esőben a köpenyek már kis sebességű kanyarokban is korán elveszítik tapadásukat, a vízkiszorításuk érezhetően gyengébb, mint a normál utcai gumiké. Vásárlásnál érdemes fontolóra venni egy cserét, az a néhány deciliter nem éri meg a kockázatot.

Az akku a középalagútban lapul Az akku a középalagútban lapul

A kabin kidolgozása rendben van, azonban a minőségérzet nem túl rózsás, sok helyen olcsó hatást keltő műanyagokra és béleletlen rekeszekre bukkanni – egy 9,29 milliótól kapható Toyotától többet várnánk. Csalódást okozott a Prius+ a férőhely tekintetében is. A második sor az elsőhöz képest 45 mm-rel magasabban helyezkedik el, míg a harmadik az előtte lévőhöz szintén 45 mm-rel megemelt bakon ül. A kialakítás előnye, hogy mindegyik sor utasainak jó a kilátása, hátránya, hogy kénytelenek vagyunk megbarátkozni a szűkülő fejtérrel. A hátsó traktus inkább gyerekeknek felel meg, a támlák alacsonyak, egy felnőttnek épp csak a lapockájáig érnek, ahogy a rövid úton mozgó fejtámaszok sem nyújtanak kellő biztonságot.

Átlagos a térkínálat, leghátul csak gyerekek férnek el kényelmesen Átlagos a térkínálat, leghátul csak gyerekek férnek el kényelmesen

A harmadik sorba nem ördöngösség bemászni, a helyszűke azonban itt a legszembetűnőbb – arról nem is beszélve, hogy gyakorlatilag a hátsó szélvédőben van a kobakunk. A lapos raktér alapesetben nem túl nagy, hétüléses kialakításban pedig elhanyagolható méretű – ezt nyilván a toyotások is látták, nem véletlen, hogy a csomagtéradatoknál minden esetben a tetőig mért értékeket tüntették fel… A roló nehezen kezelhető, kivételkor vagy betevéskor könnyű vele megkarcolni a rideg műanyag oldalfalat, a flexibilis vászon pedig nem tudja teljes mértékben követni a tologatható üléstámlák mozgását. Aki olcsóbb, családi használatra szánt Toyota hibridre vágyik, és megelégszik öt üléssel, az jobban járhat az előreláthatólag 2013-ban debütáló Auris HSD kombival.

A kategória legjobb légellenállási együtthatójával (Cw: 0,26) rendelkezik a Prius+ A kategória legjobb légellenállási együtthatójával (Cw: 0,26) rendelkezik a Prius+

Toyota Prius+
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Max. teljesítmény: 73 kW (99 LE) 5200/min
Max. nyomaték: 142 Nm 4000/min
HSD GENERÁTOR
Max. teljesítmény: 60 kW/80 LE
Max. nyomaték: 207 Nm
Rendszerteljesítm.: 100 kW/136 LE
Hossz./szél./mag.: 4615/1775/1575 mm
Tengelytáv: 2780 mm
Saját tömeg: 1495-1565 kg
Terhelhetőség: 550-620 kg
Csomagtér: 232/784/1750 l
0-100 km/h: 11,3 s
Max. sebesség: 165 km/h
Átlagfogyasztás: 4,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 96 g/km
Alapár: 9 290 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!