A divat világában nincs megállás, tudják ezt a Mininél is, a semmi máshoz sem hasonlítható vezetési élmény mellett egyedi stílusával hódító kisautó körül mindig nagy a felhajtás. Most egyszerre frissült a 2014-ben bemutatott három- és ötajtós, valamint a 2016-ban bevezetett kabrió.
A Mini esetében hatványozottan igaz, hogy a külső megfog, a belső megtart, ezért a megújulás során újabb gegeket vetettek be. A korszellemhez igazodva áttervezték a márka logóját, a korábbi, háromdimenziós hatású embléma helyett mostantól egy letisztult jelvényt láthatunk az autón és a promóciós anyagokban egyaránt. Újak a lámpák is, elöl Matrix LED fényszórók segítenek elkerülni a szembejövők vakítását, hátul az egyik kedvenc részletünk, a brit zászlót mintázó (feláras) LED-es világítás teszi azonnal felismerhetővé az idei modellt. Ebben a három új szín, az Emerald Grey szürkés-smaragd metál, a Starlight Blue kék metál és a Solaris Orange narancssárga metál is támpontot adhat. Bár a Mininek jól állnak a krómkiegészítők, a trendhez igazodva a Piano Black Exterior csomag magasfényű fekete keretet ad az első és a hátsó lámpáknak és a hűtőrácsnak.
Ahogy maga a karosszéria, úgy a belső sem változott, odabent is a megjelenéssel játszottak, az új dekorbetétek és színkombinációk mellett egy maláta-barna bőrkárpit is bekerült a kínálatba, a színes hangulatvilágítást pedig a műszerfal foszforeszkáló díszbetétje egészítheti ki. Mivel a Mini vásárlóinak mindig is fontos volt a személyre szabás lehetősége, a Mini Yours programban mostantól egyedi, akár névre szóló alkatrészeket is gyártathatnak az oldalsó irányjelző panelektől kezdve a jobb első ülés előtti műszerfalbetéteken és világító küszöbborításokon át a LED-technológiás alsó kivetítésig. A bármikor, utólag is felszerelhető, saját elemek tervezéséhez és megrendeléséhez egy online felületet indítottak.
Frissültek a hajtásláncok is, ez érintette a motorblokkot, a turbófeltöltőt, a motorvezérlő elektronikát, a kenési és levegőellátó rendszert, a hűtőköröket, s még a kipufogórendszert is. A benzinmotorok befecskendező rendszerének maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltő turbinája extrém hőálló anyagból készül. A dízelek közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszere a korábbinál precízebb ellátást biztosít, a Cooper D háromhengeresének maximális befecskendezési nyomását ezért 2200, a Cooper SD négyhengereséét pedig 2500 barra növelték. Az erősebb dízelmotor ráadásul megkapta a kétlépcsős turbófeltöltési technológiát. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó alternatívájaként hétfokozatú duplakuplungos került az opciós listára.
A Balaton-felvidéken megrendezett próbán máris bizonyíthatott az új szerkezet, a korábbinál agilisabb működéssel és gyors kapcsolásokkal, ami elsősorban a Cooper S kivitel esetében jelent nagy előrelépést. Bár az eső megnehezítette a kabriózást, cserében kiderült, milyen jó víz-, hő- és zajszigetelő a brit zászlós motívummal szintén rendelhető vászontető. A karosszéria rendkívüli merevsége pedig ismét megmutatta, hogy okos tervezéssel egyszerre is élvezhető a napsütés és a hamisítatlan Mini-élményt garantáló, közvetlen kormányzás és a gokartokéra rímelő futómű.