A hazai bemutatón a hajtásláncválaszték ellentétes oldalán álló sportváltozatot is vezettük. Ahogy a tesztelt 200 d egy lépcsőfokkal az alapdízel (180 d) felett foglal helyet a kínálatban, a kipróbált, 306 lóerős AMG 35-ös mellett ott van még a 421 lóerős 45 S is! Természetesen a gyengébbiknek sincs szégyellnivalója, hiszen a 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzines 400 Nm-es nyomatékát már 3000-es fordulattól nyolcfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül juttatja mind a négy kerékre. Akár a nyomaték 50%-át is képes a hátsó tengelyre küldeni az elektro-mechanikus 4Matic rendszer, amely az elektro-hidraulikusnál gyorsabb reakcióidővel kifinomult működést garantál.
Hiába nyom 1,6 tonnánál is többet, és hiába magasépítésű, a gyári tuningrészleg képes volt sportosan viselkedő autót építeni a GLA-ból. Az elemi erővel gyorsuló SUV szinte a fizika határait feszegeti a kanyargós utakon haladva, ahol az összkerékhajtás előnyeit kihasználva pontos irányíthatóságáról és masszív felépítéséről is meggyőzött. Az 5,2 másodperces 0-100-as sprint önmagában csak sejteti, mire képes ez a családi autó, melyet elöl 350, hátul 330 mm átmérőjű, hűtött féktárcsákkal szereltek fel. A szívmelengető hangélményt a többek között kiváló tartást adó sportülésekkel és nagyszerű sportkormánnyal felszerelt, modern belső teszi teljessé. A speciális funkciókat kínáló MBUX fedélzeti rendszerrel készülő, elegánsan díszített GLA alapára 17 849 000 Ft.