Nem változott az alapfelállás, miszerint kiskategóriás áron kínálja kompakt szabadidő-autóját a Dacia márka, és ez azért különösen jó hír a vásárlóknak, mert a Duster második generációja levetkőzte olcsóautós vonásait. Persze még mindig műanyag a belső, de már odafigyeltek a tetszetős megjelenésre is.
Közvélemény-kutatás helyett a tulajdonosokat kérdezték meg arról, milyen változtatásokat szeretnének a konstrukción, ennek megfelelően jártak el a fejlesztés során. Így került magasabbra és döntve beépítésre az érintőképernyős fejegység, ezért javították a hangszigetelést felére csökkentve az utastér zaját, illetve sokan hiányolták az automata légkondicionálót, ami megjelent az extralistán. A márka különösen büszke az ehhez tartozó klímakonzolra, ami szerintük prémiumautókban is megállná a helyét – azoknál legalább kétzónás szokott lenni az ilyen szerkezet. Több a tárolóhely az utastérben, például a hátsó ajtókon is vannak zsebek; az össztérfogat 27,2 liter. Újak az ülések, az elsők magasságállítása könnyebben elérhető az eddiginél.
Mivel bemutatkozása óta több mint 2 millió darabot (ebből 1,1 millió Dacia, több mint 900 ezer Renault és Nissan márkanéven) értékesítettek a Dusterből, a formatervezők úgy alakították át a megjelenést, hogy azért felismerhető maradt az autó. A fényszórók közelebb kerültek az autó oldalaihoz, nagyobb lett a kályhaezüst betét elöl-hátul, megnövelték a kerékjáratok méretét, hogy az akár 17 colos felni is kényelmesen elférjen. Nagyobbnak tűnik az eddiginél, pedig változatlanok a külső méretek, az utasteret úgy bővítették, hogy az A oszlopot vitték egy kicsit előrébb.
Nincs változás a motorkínálatban, 1,6-os 115 lóerős benzines az alapmotor, ezen kívül 1,2 literes, 125 lóerős turbós és 1,5-ös, 110 lóerős dízel választható. Továbbra is a Nissan szállítja az összkerékhajtást, a tereptulajdonságok változatlanok (hasmagasság 21 cm, első-hátsó terepszög: 30-34°, rámpaszög 21°), a nehéz terepen navigálást segíti a körkamera-rendszer, amelynél a vezető választja ki, melyik kamera képét akarja látni (parkolásnál haladási iránynak megfelelően az első-hátsó kamera képét adja be az elektronika), illetve az 5-30 km/h közötti tartományban működő lejtmeneti fékvezérlés – utóbbinál a gáz- és fékpedállal lehet vezérelni a tempót, még üresben gurulásnál is.
A hazai bemutató alkalmából terepen és rövid kör erejéig közúton próbálhattuk az összkerékhajtású Dustert. Előbbinél kiderült, hogy igazából az abroncsok szabnak határt a tudásnak, a felázott, agyagos talajon csak a szerencsében és a padlógázban bízhat az ember, egyébként elég jó a mászóképesség. Közúton az tűnt fel, hogy milyen sokat kell dolgozni a váltóval, rövidek a fokozatok és a végáttétel is, az 1,2-es benzines turbómotor pedig pillanatok alatt és hang nélkül elforog letiltásig – kell egy rövid összeszokás ahhoz, hogy ne gyilkolja az ember feleslegesen az autót.
Az Acces alapmodellt 2,99 millió Ft-ért lehet megvásárolni, a legolcsóbb klímás autó 3,39 millió Ft-ba kerül, a legolcsóbb összkerekes Dacia Dusterért (1.6 SCe, Comfort) 4,199 millió Ft-ot kell fizetni. A garancia a megszokott, 3 év/100 000 km.