Hogy egy megosztó külsejű autó is lehet óriási értékesítési siker, arra alighanem a Nissan Juke a legjobb példa, a kiskategóriás crossoverből négy év leforgása alatt 500 000 darab talált gazdára. Ezek után nem meglepő, hogy az alapformához nem nyúlnak és a külső változások kimerülnek az enyhén átrajzolt kötényekben, a módosított hűtőmaszkban és az újjátervezett lámpákban – utóbbiaknak nem csak az alakjuk változott, hiszen megjelent a LED-es nappali fény és a xenon fényszóró.
A mai trendeknek megfelelően a Juke személyre szabhatóságát illetően is előrelépés történt, hiszen színes betétekkel és stíluselemekkel kívül-belül teljesen saját személyiségéhez igazíthatja a tulajdonos az autót. A gyakorlatban sokkal nagyobb jelentősége lehet annak, hogy a Juke-hoz elérhető a márka Aktív Biztonsági Pajzs rendszere is, melybe sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelés és 360 fokos körkamera tartozik.
Szerencsére a Nissan hallgatott a vásárlói visszajelzésekre, és a fronthajtású kivitelek fenéklemezének átszabásával 40%-kal (354 literre) tudta növelni a csomagtér befogadóképességét, a hátsó lábtér szűkösségére viszont nem találtak gyógyírt.
A motorpalettán az 1,2 literes DIG-T motor az újdonság, amely a Qashqai mellett számos Renault modellből ismerős lehet. Az erőforrás parányi hengerűrtartalma ellenére jól viszi a Juke-ot, ugyanis 115 lóerős csúcsteljesítmény és 190 Nm-es nyomaték jellemzi – utóbbi 2000-nél ébred, így kerülni kell az alacsony fordulatot. A hazánkban júliustól elérhető Juke egyébként meglehetősen élvezetesen terelhető: a váltó, a kormányzás és a futómű is a szegmens legjobbjai közé emeli.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!