A SEAT Altea bemutatása után alig 20 hónappal jelenik meg az új, sportosabb verzió, amely számos formai, műszaki és dinamikai módosításon esett át az FR logó kiérdemléséhez. Sportos megjelenés A SEAT Altea FR formája a prototípus valamennyi külső jegyét magán viseli. Az autó elején egy újraformált lökhárító található, amely magában foglalja az autó teljes szélességében futó alsó levegőbeömlőt a méhsejt-szerkezetű ráccsal együtt.
Az új modell oldalát a csupa vörös betűvel írt TDI felirat díszíti, amely jelzi, hogy az autó a SEAT legerősebb dízelmotorjával készült. A külső visszapillantó tükrök szürke fényezést kaptak, amely az FR sorozat egyik
ismertetőjegye. Feltűnőek az ötküllős 17 colos könnyűfém keréktárcsák, 225/45 R 17 méretű abroncsokkal. Az autó másik ismertetőjegye az alul fekete színű, feltűnő hátsó lökhárító, amely alól baloldalról a kettős krómozott végű kipufogócső bukkan elő, míg az FR betűk a hátsó ajtó jobb oldalán kaptak helyet.
Az autó belsejét az FR modellekre jellemző sportos légkör uralja, így például az Altea FR modell műszerfala szürke/fekete színű. A vezető helye megtartotta az Altea kiváló tulajdonságait, amelyeket kifejezetten erre az FR modellre készült egyedi kiegészítőkkel láttak el, így például egyéni az
új, exkluzív kormánykerék és váltókar. A háromküllős kormánykerék középső küllőjén található az FR betűk fémből készült emblémája. Ugyanez a két betű látható a váltógomb tetején, a fokozatok elhelyezkedésének rajza mentén. Csak ez az FR modell büszkélkedhet fehér műszerfal-megvilágítással. Az FR betűk a fordulatszámmérőben is visszaköszönnek, mégpedig a műszer közepén. Az éles kanyarodáskor kiváló oldaltartást biztosító üléseket sportos kinézetű szövettel kárpitozták, a háttámla tetején pedig ismét csak az FR betűk domborodnak ki.
A SEAT Altea FR szíve a motorja. Az új motor, amely alapjaiban megegyezik a 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI motorral, 125 kW (170 LE) teljesítmény leadására képes és egy hatsebességes manuális váltóval párosították, amelynek áttételeit külön erre a modellre hangolták. Ehhez a jelentős teljesítménynövekedéshez optimalizálták a turbófeltöltő geometriáját, növelték a befecskendező rendszer maximális szállító képességét, s a szívójáratok most már egy kikapcsolási rendszert is magukban foglalnak.
A legfőbb módosítást mégis a magasnyomású közvetlen dízelbefecskendező rendszer alkalmazása jelentette piezo vezérléssel. A piezo elektromos befecskendezők optimalizálják a befecskendezés idejét és mennyiségét, amelynek eredménye az alacsonyabb zajszint és a pontosabb befecskendezésnek köszönhető kevesebb károsanyag-kibocsátás. Jóllehet az új befecskendezési rendszer már most teljesíti az Euro-4-es károsanyag-kibocsátási normát, a SEAT tovább ment egy lépéssel és az Altea FR-t DPF dízel részecskeszűrővel látta el, amely adalékanyag hozzáadása nélkül egy karbantartásmentes szűrővel készül, s amelynek élettartamát hosszabbra tervezték, mint az autóét.
A SEAT Altea „agilis alvázát” gondosan továbbfejlesztették annak érdekében, hogy megbirkózzon a motor 125 kW-os teljesítményével. Ugyanez igaz a felfüggesztés beállítására is, elöl McPherson független kerékfelfüggesztés alacsonyabbra helyezett lengőkarral, hátul pedig kifinomult többlengőkaros felfüggesztés található, de a rugókat keményebbre hangolták és vastagabb stabilizátorokat építettek be. Mindezek eredményeképpen a karosszéria a sportfelfüggesztéssel szerelt SEAT Altea-hoz képest 7 milliméterrel lejjebb került. Az új Altea FR felszereltsége tartalmazza az Elektromos Stabilitás Programot (ESP), amely magában foglalja a vészfékasszisztenst is (EBA ).
Az új SEAT Altea FR-t teljes egészében a SEAT martorell-i Műszaki Központjában fejlesztették, piaci bevezetése 2006 elején várható.