A 2006-ban bemutatott 101EX tanulmányra épülő Coupéval válik teljessé az eddig limuzinból, hosszú tengelytávú limuzinból és kabriótetős Drophead Coupéból álló Phantom-sorozat. Erőteljes testét rendkívül hosszú motorháztető, nagyméretű kerekek, rövid első, hosszú hátsó túlnyúlás és klasszikusan dinamikus oldalnézet jellemzi. Tengelytávja 250 mm-rel rövidebb a limuzinénál. 6,75 literes, hengerenként négyszelepes, V12-es motorja 453 lóerős, maximális nyomatéka 720 Nm. Erős, gyors, hangját pedig szinte teljesen elfedi a bőséggel alkalmazott szigetelés.

Az orr-rész karakterisztikus elemei a köralakú fényszórók és a vékony oldalsó LED fénysor, míg oldalnézetből a beszállás megkönnyítése érdekében középen felfüggesztett, a visszapillantó tükör alatt elhelyezett kilinccsel, illetve egyszerű gombnyomással nyitható-zárható ajtók a meghatározó elemek. A hátsó rész kialakítása a vitorláshajók farára emlékeztet. Átemelték a Drophead Coupéból már ismert piknik csomagtartót, a 395 literes (4 golfzsákos) raktér lehajtható ajtaja 150 kg-os terhelésre hitelesítve két személynek biztosít ülőhelyet. A vásárlók mintegy 44 ezer külső fény közül válogathatnak a gyári színeken kívül, ahogy az utastér kialakításának is csak a megrendelő fantáziája szabhat határt: az egyedi igények teljesítésénél a Rolls nem ismeri a lehetetlent. A bent ülők természetesen csak króm-, fa- illetve bőrfelületeket kell érinteniük.

Luxuskomfort a Coupé fedélzetén

A városi manővereket az első és hátsó rendszámtábla-tartók környékén elhelyezett kamerák belső monitoron megjelenő képe segíti. Az utasok szórakoztatását és kényelmét négyzónás klíma, csúcsminőségű, 15 hangszórón keresztül megszólaló Lexicon hangrendszer biztosítja, s természetesen az iPodok csatlakoztatása is megoldott a hatlemezes CD-tár mellett. Az első üléseket kicsit szűkebbre szabták, mint a limuzinban, hátul pedig egy kényelmes, kétszemélyes kanapé található.

A Coupé karosszériája a Phantom alapjait is biztosító teljesen alumíniumból készült, felsőfokú merevséget biztosító térvázra épül. A vázat kézi hegesztéssel készítik, az összesen 130 méter hosszú hegesztési varratot pedig számítógéppel ellenőrzik. Az utasok biztonságát az ütközések erejét elnyelő első gyűrődőzónák mellett a vaskos küszöbök, a duplafalú padló és az ajtókba épített oldalvédő rudazatok mellett a biztonsági rendszerek működését összefogó ISIS rendszer garantálja. A limuzinhoz képest kicsit keményítették a lengécsillapítókat és a rugókat, vastagabb toronymerevítőt építettek be hátulra, és közvetlenebbre hangolták a kormányművet. A DSC-t is úgy hangolták, hogy kanyarban engedje játszani a sofőrt, és tényleg csak szükség esetén avatkozzon be. A kormánykeréken található Sport gomb megnyomásával érzékenyebb lesz a gázpedál, gyorsabb a kapcsolási ütem, s nagyobb fordulaton vált az elektronika.

A Phantom Coupé 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebességét pedig elektronikus felügyelet korlátozza 250 km/óránál. Megállításáról a 21 colos, defetkttűrő Goodyear abroncsokat hordozó felnik mögött rejtőző, elöl 374, hátul 370 mm átmérőjű hűtött tárcsafékek gondoskodnak. Az első futóművet hidraulikus felfüggesztésekkel szerelték segédkeretre, a hátsó multilink felfüggesztés pedig kemény gyorsítás és fékezés közben sem engedi kóvályogni az autó farát. A 100 literes tank 630 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.