A formát ítéljék meg a fényképek alapján, a menetpróbán részt vevő csapat élesen két részre szakadt: sokaknak bejött a merész újítás, a többiek azonban kritikával illeték az aktuális Citroën modellektől drasztikusan eltérő, túlságosan „germanoid” külsőt. A jövő Citroën designirányzata a C4 Picasso által képviselt stílus lesz, szóval érdemes megbarátkozni a fazonnal.
A kérdés, hogy mihez képest milyen?
Az előd gömbölyű formájával, kényelmes üléseivel, lágy rugózásával hódította meg az ügyfeleket. Ehhez képest az aktuális modell sok szempontból előrelépést jelent, ugyanakkor a konkurensekhez viszonyítva több téren is mást, de nem feltétlenül kevesebbet nyújt. A formavilágot megtárgyaltuk, személy szerint én díjazom a merészséget, szép dolog a hagyománytisztelet, de a prűdség kabátját néha nem árt levetni.
A kényelem egyértelműen javult, elég csak a lábtartóval ellátott utasülésre, a masszázsfunkciós fotelekre, vagy a tarkót is megtámasztó Relax fejtámlákra gondolni. A parkolást 360 fokos kamera és Park Assist rendszer is könnyítheti, mely nemcsak a járdaszegéllyel párhuzamos, hanem a merőleges helyekre is képes önállóan beállni. A biztonsági arzenál bővült, többek között aktív sebességtartó automatika, sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő és aktív biztonsági öv is elérhető. Utóbbi ütközésveszély esetén az öveket automatikusan előfeszíti, míg a sofőré véletlen sávelhagyáskor erős vibrálásba kezd.
A C4-es kormányzása elődjéhez képest kevésbé kásás, javult az irányíthatóság, a felfüggesztések pedig még mindig lágyak, ugyanakkor kanyarban valamivel határozottabban tartanak. A fejlődés egyértelmű, azonban számos ellenfél ennél direktebb irányíthatóságot, komolyabb biztonsági tartalékkal rendelkező, feszesebb futóművet kínál. A sportos beállítottságú vezetők számításai tehát nem jönnek be a C4 Picasso esetében – kérdés, hogy egy családi egyterűnél erre valóban mekkora az igény? A menetpróbán az erősebbik 1,6-osokat próbáltuk ki. A 155 lóerős benzines mellett csendes járása, magas fordulaton tapasztalt élénk viselkedése és pontosabban kapcsolható hatfokozatú, manuális váltója szól.
A 115 lovas, 1,6-os dízelhez csatolt kézi váltó valamivel gyengébb megvezetésű. A gázolajos hangja egészen visszafogott, alacsony fordulaton is tisztességesen húz, lefulladási hajlam nem jellemzi, 270 Nm-es nyomatéka ideiglenes túltöltéssel 285-re emelkedik. A takarékosság kérdése nem vitás, itt egyértelműen a HDi vezet, a tesztkörön nagyjából 6 literrel beérte, mondjuk a THP 8,0 liter/100 km körüli értéke sem mellbevágó. Az e-HDi modellek finoman működő start-stop automatikát és 10 mm-es ültetésű futóművet is kapnak. A kínálatban egyelőre extraként robotizált váltóval kombinálható dízelek érhetők el, azonban 2014-ben érkezik egy rendes, hatfokozatú automatikus váltó. A nagyágyú, a 150 lovas gázolajos megjelenése év végére tehető.
Amiben nagyon erős: kabin és raktér
Az új C4-es egyterű – dacára, hogy elődjénél 40 mm-rel rövidebb – tengelytávja 55 mm-rel hosszabb, így kabinja nagyobb, raktere pedig 40 literrel tágasabb. A fülke elöl-hátul tágas, a második sorban három egyforma, külön állítható ülés található. Utóbbiak egyszerűen és sokféleképpen variálhatók, azonban az ülőlapjuk lehetne hosszabb. A praktikumot számos rekesz (középkonzolban, padlóban, két ülés között, alattuk stb.) fokozza, hátul pedig a kihajtható asztalkákhoz gumipánt és LED-es lámpa is dukál. A jókora panorámaszélvédő és az üvegtető kombinációja révén (üvegfelület összesen: 5,3 m2!) fényárban úszik a kabin. Az új műszerfal tetszetős, az anyagok felülete és mintázata igényes. A 7 colos érintőképernyős középkonzol kezelése logikus, nem úgy a 12 gombbal és 4 forgókapcsolóval telezsúfolt kormányé. A középső, 12 colos műszeregység grafikája, kiosztása ízlésünknek megfelelően módosítható, pendrive-ról akár a kedvenc fotónk is megjeleníthető rajta. A váltó előtt egy tágas, média- és töltőcsatlakozókkal ellátott, fedeles fiók kapott helyet, itt USB, Jack dugó, 12 és 230 voltos aljzat is található.
A raktér alaphelyzetben 537 literes, mely az ülések előrehúzásával 630-ra növelhető, ledöntésükkel pedig 1,7 m3-es teret kapunk. A nagy és nehéz raktérajtó felemelését, lecsukását feláras motoros csomagtérfedélmozgatás könnyítheti meg. A jobb első ülés lapjára hajtható, így a kabinba akár 2,5 méter hosszú tárgyak is bepakolhatók. A C4 Picasso hazai forgalmazása szeptemberben indul, de egyelőre csak az 1.6 VTi alapváltozat ára ismert – 4 990 000 Ft az alapár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!