Sokan még a honvédségnél ismerkedtek meg közelebbről az UAZ terepjáróval és furgonnal, de ami nekünk történelem, az az oroszoknak még mindig valóság. Tavaly tavasztól pedig már a magyar piacon is újra elérhető az egyre aktívabb márka kínálata, amely a klasszikus típusok mellett egy modern, terepjárót, pick-upot és szabadon felépítményezhető teherautó szériát is jelent. A gyöngyösi forgalmazó, Buzás Gyula terepes tapasztalataira alapozva vágott bele az importba, ez olyan jó döntés volt, hogy a nagy kereslet kiszolgálására idén a budapesti XI. kerületben is megnyílik egy bemutatóterem. Erdészek, vadászok, bányászok és más közületi szervek is érdeklődnek, számukra a kedvező ár mellett a legendás elpusztíthatatlanság teszi érdekessé az orosz gyártmányokat a nyugati konkurensekkel szemben.
A 469-es új változata, a Hunter után a külsőre és a belsőre is érzékenyebb vevőket kiszolgáló Pickup kulcsait kaptuk kölcsön, ami rögtön meglepetést okozott, hiszen újra olyan távirányító tűnt fel, amilyen a tavaly tesztelt Lada Kalinát és Grantát is nyitotta. A közös beszállító néhány gombon és kapcsolón is észrevehető, de a 2014-ben nagy minőségbiztosítási reformot végrehajtó új tulajdonos Sollers cégcsoport a Ladákénál jobb anyagokat választott az UAZ dupla fülkéjébe. Puha műanyagból van a műszerfal, modern mintázatú az üléskárpit, a vártnál igényesebb és komolyabb az összhatás
Ahogy az egyszerre divatos és markáns vonalakból álló formaterv is felveszi a versenyt a konkurenciával, a beltér sem marad el az átlagtól, sőt, ennél tágasabb és kényelmesebb második sort egyetlen rivális sem kínál. A fej-, láb- és válltér is bőséges, magas az ülőlap, nem kell a nyakunkba vett lábbal kuporogni, az ülés szokatlanul puha. Célszerszám létére sok extrát rendelhetünk a Pickuphoz, a középkonzolba integrált 7 colos érintőképernyő navigációt és tolatókamerát is kezel, ráadásként hasznos kiegészítő műszereket jeleníthetünk meg rajta. Mindez nem jelenti azt, hogy az UAZ elpuhult volna, a legfontosabb extrák között a kapcsolható összkerékhajtást, a kétfokozatú felezőváltót, a hátsó differenciálzárat, vagy akár a lejtmenetvezérlőt is említhetjük.
A kipróbált példányt még az orosz, ZMZ gyártmányú, 113 lóerős, 2,3 literes, Euro-5-ös dízelmotorral szerelték fel, de idén már a Toyotától vásárolt 135 lóerős, 2,7 literes, Euro-6-os benzinmotorral készül. Képességei messze túlmutatnak a próbakör igénybevételén. Hátsókerékhajtással végigszáguldott a gyöngyösi szőlőhegyen, nem is csoda, pár hónappal ezelőtt Somogybabod tereppályáin járt, ami meg sem kottyant neki. Földúton és országúton is biztosan kapaszkodik, komfortosan gördül, könnyen kezelhető a méretes terepjáró. Kormánya érzéketlen, cserében nem kíván markos kezet, egyedül az ajtót kellett a szokásosnál nagyobb erővel nyitni. Ahogy helytáll munkaeszközként, úgy alkalmas családi kirándulásokra is. Valódi csomagtartója nincs, de a platóra felnyitható borítás vagy doboz is kérhető, az utastérbe pedig több hasznos rekesz került. Mai igényekre felkészítve annak sem okoz csalódást a jó ár/érték arányú UAZ, aki a hétköznapokra keres robusztus felépítésű autót, miközben az is elégedett lehet vele, aki az első perctől munkára fogja és megtermelteti vele euróban kifejezett árának utolsó centjét is.
UAZ Pickup
Összlökettérfogat: 2235 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 84 kW (113 LE) 3300/perc
Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1800-2800/perc
Hossz./szél./mag.: 5125/1915/1915 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Saját tömeg/teherbírás: 2135/800 kg
Platóméret: 1370x1265x635 mm
Üzemanyagtank: 72 l
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!