Ellenállhatatlan vonzerő, élénk viselkedés
„A küllem az egymásba átmenő vonalak érzékiségét kombinálja a lekerekített élek dinamikájával. Enteriőrje olyan, mint egy jól szabott kesztyű. Az eredmény egy lélegzetnyi friss levegő a roadsterek világában” – mondja Patrick le Quément, a Renault Design igazgatója.
A Wind profilja egyszerűséget és összeszedettséget sugall. Két karaktervonala közül az egyik az autó oldalán fut végig, befordul az első és a hátsó sárvédőre, körülölelve a kerékíveket. A még szembeötlőbb másik karaktervonal keretbe foglalja az utasteret, a védettség hatását keltve.
Csábereje a markáns fényszóróknak is köszönhető. Hosszúkás üvegük a motorháztető két oldalán nyúlik el, kiemelve az autó dinamikus, áramvonalas formáját. Az erős, kékes árnyalatú fénynyaláb az üvegbura alatt végighúzódó, átlátszó csőből lép ki.
A mandula alakú hátsó lámpák éle a karosszéria kontúrját követi. Két erős LED-sor villan fel a burával párhuzamosan, intenzív fényt bocsátva hátra és oldalra.
A panoráma szélvédő íve az oldalablakokban folytatódik. Az utasteret háromrétegű vászontetővel lehet lefedni, amely kerekded hátsó szélvédőt tartalmaz. A Wind színe akvamarin.
Egyszerű, elegáns és biztonságos utastér
Az autót mintha a vezető és utasai köré öntötték volna. Mindent egyetlen, nagy felületű, Sienna-színű bőrfelület burkol. A dohányszínű bőrülések elegánsak és kényelmesek. A roadster-szellemnek megfelelően az ülések fixek; állítani a kormányt és a pedálokat lehet. Ajtónyitáskor ezek félrehajlanak, hogy megkönnyítsék a beszállást. Két, bőrbevonatú bukócső emelkedik ki a szilárd karosszéria-struktúrából.
A Wind 2+1 üléses roadster. A két első üléstámlát összekapcsoló középrész habosítással és bőrrel burkolt karbonszálból készült. Ha ezt kiveszik a helyéről, és megfordítva rakják vissza, akkor nyereg alakú harmadik ülést képez az autó középvonalában.
Kompakt méretei ellenére (hossza 3.87 méter) a Wind rendkívül tágas. Mintázatos bőrrel burkolt csomagtartója 232 literes.
Egyszerű, szellemes kezelőszervek
A jármű eloxált alumínium felületű kezelőszervei visszafogott hangulatot teremtenek. A Renault által az utóbbi években kifejlesztett Touch Design az ergonómiára, az egyszerűségre és az átláthatóságra helyezi a hangsúlyt. Kör alakú, a középső kezelőpanelben elhelyezett gomb teszi minden ülésről hozzáférhetővé a kommunikációs, zenei, navigációs és egyéb funkciókat. Az adatok a műszerfal tetején elhelyezett kijelzőn tűnnek fel.
A műszerfal közepén található a sebességváltó jól kézre eső üzemmód-választója is. Fokozatot váltani a kormánykeréknél elhelyezett fogantyúval lehet.
A kombinált sebesség- és fordulatszámmérő egyszerű és szellemes. Eloxált alumíniumkeretével együtt egy üveghengerbe illeszkedik. Az adatok analóg és digitális formában olvashatók le. Előbb kék, majd piros sávok jelennek meg a henger körül, ahogy nő a motor fordulatszáma.
A bal oldali ajtóból gombnyomásra kifordul a vezető felé egy henger, rajta a légkondicionáló kezelőszerveivel. Ezen lehet leolvasni az utastér hőmérsékletét.
A Wind roadster 2.0 16V motorja 120 lóerős.