A Grand Scénic meghosszabbított tengelytávja és hátsó túlnyúlása megőrzi az alapmodell dinamikus, kiegyensúlyozott formáját, s átveszi az annak sikerében szerepet játszó innovatív megoldásokat és felszereléseket is. Kihasználva a Renault tapasztalatát a flexibilis gyártásban, mindkét modell a Georges Besse üzem (Franciaország) ugyanazon futószalagján készül. A Grand Scénic bemutatásával teljessé válik a hétféle karosszériát kínáló Mégane II-program. A Renault az első autógyártó, aki kétféle változatban kínál kompakt egyterűt. A Grand Scénic a két- vagy többgyermekes autóvásárlók megnyerésére, illetve megtartására törekszik.
Dinamikus, kiegyensúlyozott design
4.49 méteres hosszúságával a Grand Scénic 23 centiméterrel múlja felül a Scénic-et. Profiljának arányossága a tengelytáv 5 centiméterrel, illetve a hátsó túlnyúlás 18 centiméterrel történő megnövelésének eredménye. Akárcsak a Scénic II, a Grand Scénic is modern, kifejező jelenség: feszes vonalak, átdolgozott belső design és valamennyi utas számára látható, jellegzetes műszerfal jellemzi.
A kárpitozás és a részletek kidolgozása kiváló minőségű, ami nagyon jól érzékelhető például a műszerfal felső síkjának igényes felületképzésén. A két kiegészítő egyedi ülés tökéletesen illik a belső térbe, illetve besüllyeszthető a padlóba, ha ötszemélyesként használják a járművet. Ilyenkor a kárpithoz illő védőszőnyeg óvja őket.
A Scénic II-t felülmúló szállítókapacitás
Az egyterűek szegmensében úttörőnek számító Renault, minden tapasztalatát felhasználta a Grand Scénic tágas, alakítható utasterének kidolgozásában. A harmadik sorban két egyedi ülést helyeztek el, amelyeket egymástól függetlenül lehet a padlóba süllyeszteni. Így fél kézzel egyetlen pillanat alatt változtathatjuk át ötülésesből hat-vagy hétszemélyessé az autót. A Grand Scénic megőrizte a Scénic II alkalmazkodóképességét, egyetlen tényező kivételével: a második sor ülései nem csúsztathatók befelé. A harmadik sorba való bejutáshoz a második sor egyik szélső ülésének előrebillentése szükséges. Rögzítő mechanizmusa az Espace IV-éhez hasonló: megemelt helyzetében biztonságosan tartja az ülést, illetve megkönnyíti a visszabillentést.
A Renault minden férőhelyen egyedi ülést épített be a Grand Scénic-be, ezáltal a középső sorból nem kell minden utasnak kiszállnia a hátsó sorba való bejutáshoz. Amennyiben a sínen sikló második sor előretolt helyzetben van, a harmadik sorban felnőttek is elférnek.
Hétüléses elrendezésben a Grand Scénic kínálja a kategória legnagyobb, 200 literes csomagtartóját. Ötszemélyesként, kihasználva a második sor üléseinek egymástól független, 120 milliméteres elmozdíthatóságát, 550 és 605 liter között változik a csomagtér. Végül, 1920 litert kapunk, ha kivesszük a második üléssort. Az első utasülés támláját előrehajtva akár egy 2.75 méteres tárgyat is be rakhatunk. A Grand Scénic-en a rakodás megkönnyítésére csomagtéri ablakot helyeztek el. A Grand Scénic átvette a Scénic II rakodóhelyeinek nagy részét, de a második üléssor alatt nincs fiók, hogy elférjen a hátul helyet foglalók lába. Az össztérfogat 104 liter (a Scénic II-é: 91 liter), beleszámítva egy háromliteres rekeszt a jobb hátsó oldalablak alatt, és két nyolcliterest a hátsó kerékdoboknál.
Utazási kényelem
A Scénic II-höz hasonlóan, a Grand Scénic belső tere is kivételesen világos az 1.40 négyzetméteres szélvédőnek és az 1.61 négyzetméteres elektromos panoráma-tetőnek köszönhetően. Az alapfelszereltség része a hátsó ajtókban elhelyezett napellenző roló, a belső kommunikációs tükör, és a kezet felszabadító Renault Kártya, amely ugyanúgy használható, mint a Mégane II-program többi típusában. A meghosszabbított hátsó oldalablakok javítják a kilátást hátrafelé, ami városi közlekedéskor és manőverezéskor előnyös.
Fontos komfort-tényező az akusztika. A Grand Scénic kifinomultságát jelzi e téren a szél- és mechanikai zajok kiküszöbölése. Elhaladási zajszintje kivételesen alacsony – 71 dB –, még a megengedett 74-et sem éri el. A hajtómű zajkibocsátását ugyanolyan módszerekkel csökkentették, mint a kategóriában etalonnak számító Scénic II esetében.
Limuzinos vezetési élmény
A Grand Scénic ötvözi a limuzinok komfortját az egyterűek megnyugtatóan tágas látóterével. A vezetési testhelyzet kevésbé felegyenesedett, a volán 58.6 fokos szöge pedig meredekebb a Scénic II-énél, ez tovább fokozza a kényelmet. A személyautós érzéshez hozzájárul a műszerfalon elhelyezett váltókar és a kormány alatti kapcsolók kézreeső elhelyezése is. A vezetőnek kedvez a magas üléspozícióból adódó kilátás, a szem tengelyvonala ugyanis éppen olyan magasságban van, mint a Scénic I-ben. A Grand Scénic átvette a Scénic II utazási komfortjához hozzájáruló különböző felszereléseket: a bi-xenon fényszórót, az automatikus rögzítőféket, a fedélbe integrált tanksapkát, a tolatóradart, és a navigációs rendszert. Első és hátsó futóműve, stabilitása, útfogása, komfortja és viselkedése a Scénic öröksége. A nagy átmérőjű stabilizátorok, valamint a széles, 1514 milliméteres nyomtáv jóvoltából alig dől meg a karosszéria, a meghosszabbított tengelytáv pedig simítja a jármű futását.
Az erőteljes fékezésről négy, bőségesen méretezett féktárcsa gondoskodik (elöl 300×24 mm, hűtött, hátul 274×11 mm, tömör). A 11 colos depressziós rásegítő maximum 115 bar nyomást hoz létre a rendszerben. Az elektro-hidraulikus szervokormány változó rásegítésének kalibrálása eltér a Scénic II-étől, hiszen figyelembe vették a jármű specifikus jellemzőit, például a tengelyek közötti súlyeloszlást.
A Grand Scénic hajtóművei
A Grand Scénic gazdag motorválasztékának valamennyi tagja dinamikus örömautózást tesz lehetővé. A benzines kínálatban a 83 kilowattos (115 LE) 1.6 16V és a 89.5 kilowattos (136 LE) 2.0 16V mellett szerepel a Mégane II- program újdonsága is, az F4Rt. Ezt a 2.0 16V turbómotort felhasználták már a vállalat felsőbb kategóriájú modelljeiben is. 120 kilowatt (165 LE) csúcsteljesítményét 5000 fordulat/percnél adja le, 270 newtonméteres nyomatéka 3250 fordulatnál jelentkezik. Emissziós besorolása Euro 4-es. A két közös nyomócsöves turbódízel közül az 1.5 dCi (K9K) teljesítményét 74 kilowattra (100 LE) növelték, 200 newtonméteres nyomatéka 1900 fordulat/percnél jelentkezik. Változó geometriájú feltöltőjének hatására az egész fordulatszám-tartományban nőtt a nyomaték, különösen 2500 fordulat/perc felett (+25%). A vegyes ciklusban mért 5.3 literes fogyasztás (CO2: 140 g/km) kiválónak számít a hétüléses egyterű autók mezőnyében. A Grand Scénic megvásárolható a 88 kilowattos (120 LE) 1.9 dCi-vel is, amely 2000 fordulat/percnél fejti ki 300 newtonméteres nyomatékmaximumát. Az öt- és hatfokozatú manuális sebességváltók, valamint az automata váltó áttételeit az autó egyéb adataihoz illesztették.
Magas szintű biztonság
Első osztályú a Grand Scénic aktív biztonsága. Szerepet kapnak benne a Scénic II-ből egytől-egyig átvett vezetőtámogató rendszerek: a legújabb generációs ABS és vészfékrásegítő-rendszer, az alulkormányzottság-szabályozós elektronikus menetstabilizáló (ESP), az ASR kipörgésgátló és az MSR motorfék-nyomaték szabályozás. Nem hiányzik a keréknyomás- ellenőrző rendszer sem. A hasonlóan magas színvonalú passzív biztonság érdekében megerősítették a gyűrődő zónákat. Ráfutásos ütközéskor a hátsó struktúrához rögzített segédváz és a megszilárdított hossztartók védik a harmadik sorban ülőket. A Renault Utasvédelmi Rendszer harmadik nemzedékével felszerelt Grand Scénic hat légzsákja közül kettő adaptív frontlégzsák. Minden ülést hárompontos biztonsági övvel látnak el.