A Transit Custom minden egyes porcikáján látszik az átgondolt tervezés, a praktikus megoldások pedig csak úgy tobzódnak az autóban. Az integrált tetőcsomagtartó (nettó 100 000 Ft) telitalálat. Használaton kívül a fém keresztrudakat a kialakított mélyedésekbe lehet süllyeszteni, ezzel csökkenthető a légellenállás és a fogyasztás.
Igény esetén mindkét oldalra tolóajtókat (nettó 85 000 Ft) rendelhetünk, a zárt áruszállítóban lévő elválasztó rács alsó fele pedig egy 596×205 mm-es ajtón keresztül a kabin felé bővíthető. Ezáltal akár 3,4 méter hosszú csövek is beférnek az autóba. A közel 6 m3-es raktér hátsó ajtajai 90 és 180 fokban is kitámaszthatók, s már a normál Transit bendője is képes három Euro-raklap befogadására. A rakományt horgokhoz fixálhatjuk, az apró holmit pedig bőséges hely várja az ülések alatti tárolókban.
Vezetőbarát kialakítás, megnyerő 2,2-es TDCi
A Transit Custom 2933 és 3300 mm-es tengelytávú kivitelekben készül, a terhelhetőség 672 és 1425 kilogramm közötti, aki pedig nem éri be ennyivel, az várja meg a Transit 2-Ton kivitelt. A fuvarosoknak a karbantartási, javítási költségek alacsonyan tartása is igen fontos szempont, ennek jegyében a lökhárítók például több darabból épülnek fel, így sérüléskor elég csak az érintett elemeket pótolni. Az oldalindexeket nem a sérülékeny tükörházakba, hanem a kevésbé kiálló tükörszárak közelébe integrálták. A szervizciklus nagyvonalú, a szükséges olajcseréket például elég kétévente vagy 50 000 km-enként megejteni. A városi fogyasztást start-stop rendszer mérsékli, az országúti naftaigényt pedig sebességkorlátozó használatával lehet kordában tartani. A 90, 100 vagy 110-es limitek a balesetveszély elkerülése érdekében gombnyomással kikapcsolhatók.
A Transit Custom vezetése gyerekjáték, avatatlan kezekben is könnyedén kontrollálható. A személyautósan precíz irányíthatóság záloga az elődhöz képest 37%-kal merevebb kasztni, a szélesebb gumik, a megerősített felfüggesztések, a merevebb első segédkeret és a pontosabb kormánymű. A kormány négy irányban állítható, a vezetőülés magassága pedig a korábbinál 3 centivel szélesebb tartományban szabályozható. Az elektronikus menetstabilizáló, a borulás- és visszagurulás-gátló széria, a frontlégzsákokon kívül oldal- és fejpárnák is oltalmat nyújthatnak, a biztonságot pedig sávelhagyásra figyelmeztető és fáradtságfigyelő rendszer fokozhatja.
A 2,2-es TDCi meglepően csendesen végzi a dolgát, a 100-as változat sztrádán már kissé erőlködik, városi áruterítésre azonban tökéletes. A 155-ös ereje minden környezetben bőséges, de az arany középutat mind teljesítmény, mind vételár tekintetében a 125 lóerős kivitel jelenti. A hatfokozatú váltó karja pontosan megvezetett, a kormányzás egzakt, holtjátéktól mentes a fogasléces szerkezet. A fék jól adagolható, kanyarokban pedig brillírozik, igazán élvezetesen vezethető furgonról van szó! A hosszú távú árufuvarozók a 80 literes tank helyett nettó 20 000 Ft-ért 95 literes tartályt választhatnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért