Az ix35-ös vásárlói körében végzett felmérés alapján a vevők 31%-a a vonzó külső design miatt döntött a modell mellett. Ez jóval meghaladja az iparági átlagot, ami elég ok volt arra, hogy a Hyundai csak óvatosan nyúljon a három éve csatasorban lévő sikertípushoz.
A csehországi Nosovicében készülő kompakt szabadidő-autó esetében valóban a finomhangoláson van a hangsúly, hiszen kívülről a LED-es nappali fény, a bi-xenon fényszórók, valamint a jellegzetes, piros keretű hátsó lámpa és a frissített felnikínálat jelentik a változást.
Ahogy helyet foglalunk az autóban, az opciós, 7 colos képátlójú központi kijelző megjelenése a leginkább szembetűnő, az igényesebb kárpitokat, a kormányfűtés megjelenését, vagy a krómozott keretű légbeömlőket valószínűleg még az ix35-ös tulajok is nehezen vennék észre. Sajnos azonban a műanyagok többsége továbbra is nagyon rideg, e tekintetben a vetélytársak többsége egyértelműen az ix35-ös előtt jár. Ami viszont a hétköznapokban sokkal fontosabb lehet, hogy kifejezetten kényelmesek az ülések, s az utastér mellett a csomagtartó is alkalmas arra, hogy ideális családi autóként tekintsünk a Hyundaira.
A kis dízellel a leginkább harmonikus
Műszaki vonalon több kisebb újdonságról számolhatunk be. Az egyik, hogy új motorként megjelent a 2.0 GDI egység: a friss blokk 166 lóerőt és 205 Nm-es nyomatékot produkál. Emellett immáron automata váltóval is konfigurálhatjuk az összkerékhajtású, 2,0 literes, 136 lóerős dízelt, erre ugyanis komoly igény mutatkozott Nyugat-Európában. Míg utóbbi verzió a kissé lustán kapcsolgató váltójával nem alkot nagyot a dinamika területén, addig az egyik legracionálisabb változat, az 1,7 literes, 115 lóerős verzió fronthajtással és kézi váltóval annál inkább meggyőző.
A magas szintű járáskultúra mellett a motor alacsony fordulaton való terhelhetősége és rugalmassága is elismerésre méltó, sőt a tökéletesen kézre álló, kis erővel kapcsolható hatfokozatú sebességváltó is dicséretet érdemel. Ami a további műszaki újításokat illeti, az ix35-ös ESP-jében immáron vontatmánystabilizáló funkció is szerepel, a Flex Steer rendszer jóvoltából pedig három fokozatban állíthatjuk a szervorásegítés mértékét.
A nemzetközi menetpróbán lehetőségünk nyílt kipróbálni az üzemanyagcellás ix35-öst, melyből 2015-ig 1000 darabot gyárt a Hyundai, utána pedig megkezdődhet az évi 10 ezer példányos sorozatgyártás. A hidrogénüzemű modell a „normál” ix35-ösökkel ellentétben Dél-Koreában (Ulsan) készül, hajtásáról pedig 136 lóerős villanymotor gondoskodik. A két tartálynyi hidrogénből az üzemanyagcella állítja elő az áramot, amit aztán egy 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor tárol. Az 594 km-es hatótáv ugyan remekül hangzik, de az üzemanyagcellás modell gyorsulása eléggé lagymatag, a villanymotor érezhetően küzd a nagy tömeggel. Ennek ellenére már van, aki bevásárolt a modellből: a koppenhágai városvezetés 15 darab Fuel Cellt rendelt a Hyundaitól.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!