„Remélem, nem sikerült teljes mértékben!” – foglalta össze tömören gondolatait Dalos Attila, a Ford Motor Hungária kereskedelmi igazgatója, miután közösen végignéztük az új Mustang „Európai ízléshez igazításának” részleteit taglaló filmecskét. Abszolút igaza van, én is csak remélni tudom, hogy maradt némi amerikai életérzés, némi puritánság, acélszag és sprődség a legenda friss kiadásában, nem pedig a totális megfelelési kényszer kerekedett felül.
Azért ez a fene nagy feltételes mód, mert a nemzetközi menetpróba kontinentális randevújához komponált München környéki útvonalon sok mindenre volt lehetőség, de az új Mustang feltérképezésére a legkevésbé. Ez nem panasz, vagy elmarasztalás, hiszen a szüntelenül szakadó esőről, vagy éppen az útvonal-terelésekről a Ford illetékesei sem tehettek, azt viszont picit az orruk alá dörgölöm, hogy az útvonal zöme a Tegernsee környéki falucskákat és üdülőkörzeteket keresztezte. Ekkor a 2,3-as négyhengeres EcoBoost motorral felszerelt Convertible modellt vezettem, a kb. 120 kilométeres etap átlagfogyasztása 7,4 liter, míg átlagsebessége 38 km/óra volt… Könnyen lehet persze, hogy a lokáció az igazi krúzolás élményét volt hivatott hangsúlyozni, s így vagy úgy, a Mustang alighanem tényleg inkább erre való, mintsem a pályanapokon való száguldásra.
Amerikai izomautó létére már a globális trendhez alkalmazkodik a hatodik generációs Mustang: lendületét Brembo fékrendszer vigyázza, opcióként Recaro sportülések is rendelhetők hozzá, ezen kívül van érintőképernyős, tolatókamerás fedélzeti információs központja, volánfülekkel is kapcsolható automatikus váltója, vészfék-asszisztense és természetesen büszke identitású márkajelvénye. Merthogy a vágtató paripa ennek az orráról és ennek a kormánykerekéről sem hiányozhat!
Hosszú, közel 5 méteres teste, magasan domborodó, masszív motorházfedele és tekintélyes szélessége megadja az alaphangulatot, a külső szín majdhogynem mellékes. Belül mély fülke, de a padlószinthez képest kissé magasan állnak az ülések, a vezetési pozíció ettől függetlenül jól testre szabható. A sofőrnek jó dolga van, a volán meredek szögben áll, nincs „túlszervózva”, a manuális sebességváltó (csak ezt próbálhattuk) pedig igen flottul jár, vélhetően a gyors áthúzásokkal/tolásokkal sincs baja. Az 5,0 literes V8-as szívómotor hangja természetesen vagányabb, a megszerzett vékonyka tapasztalat birtokában pedig jobban is tol, mint a 2,3-as turbó, pironkodnia azonban utóbbinak sem kell. Egyrészt a motor-akusztikáért felelősök ezt sem csomagolták be annyira, hogy ne élvezhetnénk a munkaütemek „zaját”, másrészt az a 104 lóerős deficit nem is vészes, hiszen így is van 317 paripája.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!