Nem véletlen, hogy a Peugeot 205-öst emlegeti fel a márka az új 208-as kisautó kapcsán. Az a kisautó is nehéz helyzetből húzta ki a gyárat, most ugyanilyen csodatételre van szükség. Ennek megfelelően nem tartogatták az esetleges modellfrissítésekre a változásokat, hanem egyszerre bemutatták az összeset: új formavilág, átrendezett belső tér, 3 hengeres benzinmotorok.
A legújabb divatnak megfelelően minden lemezt domborítanak-homorítanak, még a tetőn is folytatódik a motorháztetőn, az oroszlánnál induló taraj. Szinte reménytelen összefoglalni, milyen sok arca lehet a Peugeot 208-asnak. Hűtőrácsból 3 -féle van, azon belül is különféle finisek – sima fekete, szemcsés-szürke borítású, ezüstös festésű – léteznek, nem is beszélve az esetleges krómcsomagról. És akkor három- és ötajtós karosszéria közül is lehet választani, hamarosan meg a Peugeot 207 SW utóda is elkészül. Kabrió – legalábbis egyelőre – nem lesz.
Az elődjénél 72 mm-rel rövidebb karosszériában több helyet hagytak (hátsó lábtér +5 centi, csomagtér +15 liter) az utasoknak, így már érthető, hogyan jön össze az alapváltozatnál tapasztalható 257 kg-os tömegcsökkenés. Azonos motornál, például az 1.4 e-HDi esetén „csak” 114 kg megtakarítás. Állítólag e miatt az új, a korábbinál kisebb teljesítményű motorokkal is ugyanolyan jól megy a 208-as, mint az előd 207-es. Nos, a gyakorlatban nem nyújtott valami kirobbanó teljesítményt az 5 fokozatú váltóval párosított 1.6 VTi szívómotor. Nem is igazán tudom, hova lesz a 120 lóerő, hiszen a 100-nál 2800 körül forgó erőforrás normál váltóáttételezésre utal. Az 1,6 literes, 92 lóerős e-HDi a hatfokozatú váltójával már sokkal jobban mozgatja a karosszériát. Aki benzinre és nyomatékra vágyik, annak kezdetben az 1.6 THP ajánlható, 2014-től az új, háromhengeres (1,0 és 1,2 literes lökettérfogat) motorok is elérhetőek lesznek turbófeltöltővel is, 110-130 lóerővel.
Menet közben a legfeltűnőbb vonása a 208-asnak az elképesztő csendesség volt: némi kerék-surrogás, nagyon halkan beszűrődő motorhang, mindez 100-as tempó közelében. A kis átmérőjű kormánnyal jól lehet irányítani az autót, és nekem kifejezetten tetszett a magasra helyezett műszeregység. Nekem egyébként sokat kitakarnak a kormányok a műszerek tetejéből, itt meg tökéletesen ellátok a karima fölött. Egyedül a kis számok és a sűrű osztás volt zavaró, de a két analóg óra között elhelyezett multifunkciós kijelzőn megjeleníthető a sebesség is. Mármint, ha épp nem akar velünk valami információt közölni a navigáció, amely 130 000 forintos extra az érintőképernyőn (középső szinten 105 000 forint, csúcs-felszereltségnél széria) felül fizetendő tétel.
Nem feltétlen érdemes ezt elkölteni, igaz, hogy szép a grafika, de egy kicsit lassú a rendszer. Pozsonyban például nem tudta lekövetni az egymást 100 méterre követő elágazásokat, mentünk is egy tiszteletkört a gyorsforgalmi utakon, mivel rögtön a Duna túlpartjára kerültünk a kijelzőn látható utasítás követésével, amely akkor váltott a helyes, jobboldali irányra, amikor már túljutottunk az elágazáson. A kerülőn egyébként menet közben többször is teljesen újratervezte (más Duna-hidat használva) az útvonalat, mintha egy kicsit az elektronika is zavarba jött volna.
Az alapváltozatot (1.0 VTi, 68 LE, 3 ajtós Acces, 2 950 000 Ft) vásárlóinak ettől nem kell tartani, ők a 6 légzsák, a tempomat és az ESP mellett mindössze rádió-előkészítésnek örülhetnek. Ez egyébként inkább csak árlista-modell lesz, hiszen a legnépszerűbbnek remélt (1.2 VTi, 82 LE, 5 ajtós Active, 3 590 000 Ft) modellben már CD-s rádió és klíma is van. A személyautók mellett egyébként lesz Van haszonjármű is – az ötajtós karosszériával, cicoma-mentes megjelenéssel, hátsó ülés nélkül. Legalábbis ilyet is láttunk a Nagyszombati gyárban, a szerelőszalagon.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!