Ha elektromos autókról beszélünk, elsőre olyan megosztó küllemű járművek ugorhatnak be, mint a Nissan Leaf, a BMW i3-as, vagy a PSA és a Mitsubishi minitriója (C-Zero, iOn, i-MIEV). Ehhez képest itt a VW e-Golf, mely a kék betétes, légbeömlő nélküli hűtőmaszkon, a lökhárítóba integrált nappali menetfényeken és a speciális felniken kívül mindenben megegyezik a népszerű kompakt hagyományos kiviteleivel. Vagyis itt szó sincs futurisztikus formákról és űrhajókat idéző belsőről, ez a Golf pont ugyanolyan, mint a többi, csak éppen a hajtáslánca újszerű.
A két tengely között, a padlólemezben találjuk a 24,2 kWh-s lítium-ion akkucsomagot (ipari árammal fél óra alatt 80%-os szintre tölthető), amely finom pedálkezelés esetén akár 190 kilométeren át táplálhatja energiával az első tengelynél dolgozó 115 lóerős villanymotort. A gyakorlat persze itt is mást mutat, a hatótáv valós körülmények mellett 140-150 km között alakul, az autópályás kilométerek pedig értelemszerűen nagyon sokat kivesznek a telepből, ezért is korlátozza 140 km/órában a VW az e-Golf végsebességét. Több akkumulátorral ugyan lehetett volna növelni a hatótávot, de mivel a felmérések szerint Németországban az autósok 80%-a 50 kilométernél kisebb távot tesz meg naponta, a VW nem látta értelmét nagyobb kapacitású egység alkalmazásának.
Nagyon jól szedi a lábát a villany-Golf
S hogy milyen vezetni az autót? Magától értetődő és stresszmentes, akárcsak a többi Golf. A villanymotor hangja alig-alig szűrődik be az utastérbe, állandó 100 km/órás tempónál már teljesen elnyomja a szél és a gumik zaja. Aki viszont azt hinné, hogy villamos hajtása miatt lomha az e-Golf, nagyot téved, ugyanis elképesztően rugalmas az autó, a 0-60-as sprintet például 4,2 másodperc alatt teljesíti. A „gázpedál”, azaz potméter legkisebb lenyomására azonnal válaszol a villanymotor, és 270 Nm-es nyomatéka révén úgy húz, mintha madzagon rántották volna meg.
Az újdonság a többi, sorozatgyártású villanyautóhoz hasonlóan egy sebességfokozattal rendelkezik, ugyanakkor szabályozhatjuk a motorfék intenzitását, s ezáltal azt is, hogy a pedált felengedve mennyit töltsön vissza az akkumulátorba. Ha fogytán lenne a szufla, az Eco gombbal korlátozhatjuk a csúcsteljesítményt (75 LE), és a gázpedál is kevésbé érzékeny – még így sem érződik gyengének a modell.
Modern villanyautó természetesen nem létezhet connectivity rendszerek nélkül, ennek megfelelően mobiltelefonos alkalmazással lekérdezhetjük az akku töltöttségi állapotát, előre bekapcsolhatjuk a fűtést vagy a hűtést, s ha netán elfelejtettük, hol tettük le az autónkat, pontos helymeghatározás is rendelkezésre áll. Ezek után nem meglepő, hogy a hazánkban nyártól rendelhető e-Golf Németországban 34 900 eurót kóstál, ami természetesen leszűkíti a potenciális vevőkört. Az viszont dicséretes, hogy a vásárlást követő első három esztendőben évente 30 napra csereautót biztosít a VW (benzines vagy dízel), hogy a nyaralások vagy a hosszabb utak ne jelentsenek problémát az e-Golf tulajdonosának.
Volkswagen e-Golf
Erőforrás: állandó mágneses szinkronmotor az első tengelynél
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE)
Max. nyomaték: 270 Nm
Akkumulátor: Li-ion, 323 V, 24,2 kWh
Hossz./szél./mag.: 4254/1799/1453 mm
Tengelytáv: 2632 mm
Tömeg/teherbírás: 1585/450 kg
Csomagtér: 343/1233 l
0-100 km/h: 10,4 s
Max. sebesség: 140 km/h
Fogyasztás: 12,7 kWh/100 km
Hatótáv: 190 km
CO2-kibocsátás: 0 g/km
Piaci bevezetés: nyártól
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!