Az új, 4.83 méteres, ötszemélyes kocsi egyértelműen kifejezi az Opel azon szándékát, hogy a fejlett műszaki megoldások és a mutatós küllem egyaránt elérhetővé váljon.
Az Insignia erőteljes, lendületes megjelenésű autó, kupészerű tetővonallal. Karosszériájának formáját egyéni hűtőmaszk emeli ki, rajta az áttervezett Opel-embléma. Félreismerhetetlen formai elem a karcsú front, a hátsó „szárny”, és a „penge” oldalvonal, amely közvetlenül az első kerék mögött kezdődik, és végigsiklik az egész oldalfalon. Együttes hatásuk izmos, mégis kecses autóvá teszi az Insigniát.
“Az Insignia izgalmasan új formanyelvet vezet be, amely a művészi mintázást ötvözi a németes pontossággal,” mondta Mark Adams, GM Europe formatervezésért felelős alelnöke. “Célunk egy olyan, vonzó küllem létrehozása volt, amely arra biztat, hogy próbára tegyük a dinamikát sugárzó Insigniát.”
Szórakoztató mozgékonyságot ígérnek a belső tér kiváló anyagokból, nagy műgonddal kidolgozott formái és felületei. Az ajtókra beforduló műszerfal mintegy körülöleli az utasokat. Ezt a témát, ezt a barátságos, vibrálóan fényűző hangulatot képviseli majd valamennyi jövőbeli Opel modell! Nagy súlyt helyeztek az ülések ergonómiájára, kényelmére és biztonságára is.
Az Opel úttörő szerepet játszik, és óriási tapasztalatot szerzett a világítástechnikában – az Insignia ennek jegyében kapta meg a legújabb nemzedékű AFL (Adaptive Forward Lighting) rendszert: kilenc fénysugár áll be önműködően a változó menetviszonyok szerint, egyszerre fokozva a biztonságérzetet és a vezetés élvezetét. Újdonság a fénydiódás nappali menetfény, amely jóval kevesebb energiát fogyaszt a halogénizzónál, ezáltal csökkenti a fogyasztást, és hat grammal a CO2 emissziót is.
Az Insignia kezdettől fogva kapható lesz front- és összkerék-hajtással is. Az “Adaptive 4X4” rendszer késedelemmentes nyomatékelosztása optimális vonóerőt, stabilitást és dinamikát eredményez. Négykerékhajtású kivitelben a FlexRide mechatronic futómű adaptív menetstabilizálóját hangulatának megfelelően állíthatja be az autós. A FlexRide kapható a fronthajtásos modellhez is.
Az Insignia hétféle Euro 5-ös motorjához manuális vagy automatikus hatfokozatú erőátvitel társul. A benzinesek teljesítménye a négyhengeres 115 lóerejétől a V6-os 260 lóerejéig terjed, a kétliteres dízeleké 110-160 lóerő. Később jönnek ki a nagyon csekély CO2 emissziójú EcoFLEX változatok, és más, nagyobb teljesítményű verziók.
A lépcsős- és lejtőshátú Insignia 2008. július 22-én mutatkozik be a Londoni Autószalon alkalmával. Európai értékesítése novemberben indul, a magyar piacra a jövő év elején érkezik. Fejlesztését a GM Europe rüsselsheimi központjában végezték és ott is gyártják majd.