Magyarországon is óriási érdeklődés övezi a Kia EV6-os villanyautót, az első ötven példányra 24 óra alatt összegyűjtötték a megrendeléseket, az idei gyártásból mintegy 130 autó jut a magyar piacnak, már csak úgy 40 autót kell értékesíteni az idei mennyiségből – mindezt úgy érték el, hogy egészen mostanáig csak fényképeken-videókon lehetett látni az autót, amelynek még meg se indult a sorozatgyártása. Az indulóár egyébként 16,19 millió Ft állami támogatás nélkül, de a hazai eladások derékhadát a 18-19 milliós autók jelentik, közel 50%-os összkerékhajtás-részarány mellett. A magyar forgalmazó most három napra hozzájutott egy előszériás példányhoz, amit a megrendelőknek, a potenciális vásárlóknak és az újságíróknak is megmutatott.
Első benyomás az, hogy az autó hatalmas. A sajtófotókon egymagában látható az autó, nehéz megítélni a tényleges méretét, és ugyan a számadatok árulkodóak lehetnének, de csak akkor döbben rá az ember a méretekre, ha az autó előtt áll, és történetesen alig lát át felette. A 170 mm-es hasmagasság például alig 3 mm-rel marad el a Sportage-től… Második pillantásra aztán az ember elkezdi felfedezni a különlegesen megformált részleteket, úgymint a kerékjárat sugárirányú rovátkái, a 20 colos felni aerodinamikailag optimalizált csíkos műanyag betétei, vagy épp a hátsó lámpa alatt ezüstöt részt, ami egyébként a hátsó irányjelző, az erős LED-eknek köszönhetően ez a rész villog narancssárgán. Ha ki kell emelni olyan részletet, ami zavart, az az első lökhárító és az oldalajtók alján elhelyezett kettős krómozott díszléc.
Teljesen sík padlójú utastérhez lehet hozzáférni a felszereltségtől függően magától felpattanó kilincsek segítségével, a kárpitozás vegán, tehát bőr helyett műbőrt használnak és van olyan kárpit, amihez ülésenként 110 PET-palackot használnak el. A kétküllős volán mögött találunk két 12,3 colos képernyőt közös fedél alatt, de van egy extra érintésérzékeny felület a műszerfal közepén, amivel a szellőzést/rádiót lehet közvetlenül – nem a menüben kalandozva – állítani. Érdekes a lebegő konzol a két első ülés között, alatta extra tároló/kütyütöltési lehetőség van, a vezetéknélküli telefontöltő a könyöklő tetején van. A második sorban rengeteg a lábhely, a fejtér is bőséges, az első üléstámla oldalán is van USB-csatlakozó kütyütöltéshez.
Elöl és hátul is van csomagtartója a Kia EV6-osnak, az általunk megtapogatott példány összkerékhajtású volt, ennél az első fedél alatt csak egy 20 literes doboz van, elsődlegesen a töltőkábel tárolására. A hátsó csomagtérben találtuk az autó legkülönlegesebb részét, a 11 kW-os fedélzeti töltő 3,6 kW teljesítménnyel képes az energialeadásra, az ehhez szükséges adapter a töltő-csatlakozóba mely bele. Természetesen feltettem a kérdést, lehet-e elektromos fűnyírót követi az autóval? A válasz nem, hiszen a töltő-csatlakozás igénybevétele álló helyzetben rögzíti az autót. Marad tehát a hosszabbító… Az elektronika egyébként 30%-os töltöttségi szintig engedi a teljesítményleadást, amivel elektromos eszközök működtetése mellett akár másik villanyautó töltésére is lehetőség van.
Szeptember-október folyamán érkeznek az első Kia EV6-osok az országba, nem sokkal ezt követően tudunk majd beszámolni a vezetési élményről. Ezt is különlegesnek ígérik, például a speciális lengéscsillapítók a fő vetélytársakhoz képest felére csökkentik az ágaskodást padlógázas gyorsításnál…