Képzeljük el, hogy megjönnek a költöztetők – de melósruha helyett öltönyben, majd pikk-pakk felkapnak, elvisznek mindent. Elegáns profik! Ilyen nincs, de autóban van, úgy hívják, hogy Opel Combo Cargo: eleve személyautós platformra és ugyanilyen standard alapján tervezték, biztonsága és komfortja minden normális igényt kielégít.
Beszállva kellemes környezetben találjuk magunkat, a felszereltségi szinttől függő berendezés szerencsére nemcsak az Opelre jellemző csatlakoztatási és szórakoztatási lehetőségeket kínálja, hanem van egyszerűbb kivitel is – egy vízvezeték-szerelőnek vagy boltosnak nem feltétlenül van szüksége jókora érintőképernyőre. Ám aki szeretne és tud is költeni a biztonságára, megteheti: összesen 19-féle asszisztensrendszer, illetve okos felszerelés sorakozik az extralistán. A Surround Rear Vision tolatókamera nagymértékben javítja a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy a zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg azon a térfélen. Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel is, hogy ne kelljen bosszantó és drága koccanásoktól, meghúzásoktól tartani. Kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala, mielőtt nekimennénk. Az Opel érdekes újdonsága a túlterhelésjelző, amely érzékelőkkel méri a tengelyek terhelését. A megengedett érték 80%-ának túllépésekor fehér LED villan fel, a súlyhatárnál pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve.
Egy áruszállító legfontosabb része mégis a raktér. A Combo Cargo zárt furgon ugyan, de átrakónyílásának köszönhetően, illetve a felerészben előrehajtható rácsos válaszfal jóvoltából hosszú rakomány is bepakolható, akár 3090 milliméterig, „zsiráftetővel” pedig még hosszabb. Még a rövid tengelytávúban is elfér két europaletta, hasznos térfogata 3,8 köbméter, a hosszúé 4,4. Alacsony, 557 milliméteres rakodóperem, kétszárnyú hátsó és oldalsó tolóajtó teszi egyszerűvé a pakolást.
A menetpróbára 250 kilogrammos műterheléssel állították ki a csúcshajtóművű Combo Cargót. Ezzel csak úgy repült a Gerecse hullámzó dombjainak országútján, átlagos használatra a legkisebb teljesítményű motorizáció is bőven megfelel. Az élvezeti tényezőt persze jócskán megdobja a simán kapcsoló nyolcfokozatú automata. A jármű nagyon stabilan, jól fekszik, húzósan lehet venni vele a kanyarokat, szervokormánya érzékeny és precíz, noha kissé túl erős középre állási hajlammal. Csakugyan olyan az összhatás, mintha személyautót vezetne az ember. Ezzel a kombinációval már csak az árversenyben kell ugyanilyen jól szerepelnie a Combo Cargónak, hogy a márka tervei szerint felülmúlja az előző generációk sikerét.
Összegzés
A személyautós dizájn és színvonal csak ráadás: ez egy kőkemény profi, akár két euroraklap, vagy (zsiráftetővel) hosszú rakományok szállítására. Teherbírása eléri az egy tonnát, hasznos raktere a 3,8 köbmétert. A kipróbált változat jól megy, élvezetesen vezethető, de kisebb teljesítményű motorral és manuális váltóval még gazdaságosabb lehet a Combo Cargo.
Opel Combo Cargo 1.5 D
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 3750/perc
Max. nyomaték: 300 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4403/1921/1825 mm
Tengelytáv: 2785 mm
Tömeg/teherbírás: 1395/1000 kg
Csomagtér: 3800 liter
Üzemanyagtank: 50 liter
0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 184 km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 4,6/4,1/4,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 123-113 g/km
Nettó vételár: 4 730 000 Ft (Enjoy)