A jövő héten készül az előszéria a Peugeot üzemében, így az a két Opel Grandland X, amelyet a magyar forgalmazó jóvoltából Pozsonyban megnézhettünk-megtapogathattunk, még prototípus-stádiumból származik, áprilisban készítették őket jórészt kézi munkával. Ezt azért tartották fontosnak elmondani, mert néhány helyen még nem a végleges megjelenést mutatták az autók. Itt most pár nem teljesen egyenes varrásra vagy esetleg nem működő dologra kell gondolni.
A bordó autó, amely érkezéskor az udvaron fogadott minket, például betolatott a sajtótájékoztatónak helyet adó csarnokba, mert a gyáriak azt kérték, ne érje esővíz a karosszériát – gyorsan le is törölgették azt a pár cseppet, ami mégis rákerült. Tehát hamarosan készül az előszéria, így amikor július végén-augusztusban megindul a tényleges sorozatgyártás, már tökéletes minőségben gördülnek le az Opel Grandland X-ek a sochauxi gyár szerelőszalagjáról. Magyarországra szeptember végén, de inkább októberben érkeznek meg az első példányok, a vételárakat majd később adják közre – a Zafira tartományáról esett szó.
A forgalmazás indulásakor csak két motorral lehet majd választani az Opel kompakt szabadidő-autóját, a benzines 130, a dízel 120 lóerős, mindkettő alaphelyzetben 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval jön, extraként kérhető 6 fokozatú automatikus egység. 2018 folyamán aztán a 110-180 lóerős tartományra terjesztik ki a motorok kínálatát, amely így megfelel annak, amit a testvérmodell Peugeot 3008-as kínál. Arra a kérdésemre, hogy a francia autóból 2019-re ígért hálózatról tölthető hibrid elérhető lesz-e Opel Grandland X karosszériában is, nem tudott még választ adni a magyar forgalmazó képviselője.
Apropó testvérmodellek, az első szélvédő, a panoráma üvegtető és az oldalajtók ablakai is mind közösek a Peugeot 3008-assal, tehát egyedül a szerintem erősen saabos vonalvezetésű C oszlop környékén található GM jelzésű üveg az autón. Feltűnt még, hogy amíg az üvegtetős Peugeot-ban helyet foglalva az én hajam hozzáér a tetőkárpithoz, az ugyanilyen Opelben 1-2 centi szabad hely volt – a németek AGR ülésének hajszálnyival lejjebb engedhető az ülőlapja, de még így is elég magasan van a padlóhoz képest.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!