Immár nem egy-fél generációval lemaradva követi konszerntársait a koda Fabia műszaki szempontból, hanem megkapja a legújabb fejlesztéseket. Külföldön leginkább fiatalok veszik a cseh kisautót, akik igénylik például az okostelefon-tükrözési lehetőséget, mifelénk családi autónak is jó lesz a harmadik generáció, hiszen tágasabb, leginkább szélesebb lett a belső és a csomagtér is nőtt egy keveset.
Kívül megkapta a határozott vonalvezetést a kisautó, ezen felül még egy ügyfélkritikát oldottak meg a formatervezők. A visszajelzések alapján a vásárlóknak nem tetszett, hogy olyan magas az autó, így 3 centivel csökkentették a magasságot és optikai trükkökkel – erőteljes vízszintes tagolás – is igyekeztek sportosabbra venni a figurát. Hagyományosan 5 ajtós és kombi karosszéria van, előbbihez üvegtető is rendelhető, ami egyébként megegyezik azzal, ami a két Fabia közé beékelődő Rapid Spaceback-hez is rendelhető.
Alaphelyzetben is 5 normál- és 10 metálfényezés közül lehet választani, és akkor még ott vannak a kétszínű fényezések – összesen 125 -féle megjelenést hagyott jóvá a gyár. Az utastérben a műszerfal betétje és a felár ellenében oda kérhető fényképek (az ősztől már a gyárhoz beküldött fotók is elérhetőek lesznek majd postafordultával a dekorációhoz) mellett színes kiegészítők segítségével lehet kialakítani az egyedi megjelenést. A Bolero rádiónál okostelefon-tükrözési lehetőséget is kapunk, a SmartGate wifi adapter segítségével pedig távolról is elérhetjük a Fabiánkkal kapcsolatos információkat – meg tudjuk nézni, mennyi üzemanyag van még a tankban, satöbbi. Nagy ötlet, hogy a spórolási tanácsoknál be lehet állítani, mire is gyűjtjük a pénzt, így a vezetési tippek mellett azt is megmondja nekünk az alkalmazás, meddig kell még így menjünk ahhoz, hogy meg tudjuk venni a kiszemelt terméket.
Három erőforrásból, összesen hat teljesítményből lehet kiválasztani az igényeinkhez legjobban illőt, a hazai forgalmazás alkalmából tartott próbán az 1,0 literes, 75 lóerős benzinest vittem el egy körre. Budapest belvárosában haladva bizony érezni lehetett az úthibákat, sportosra hangolták a felfüggesztést, a kis benzinmotor meglepően jó erőben volt városi tempónál és még fontosabb, hogy se hallani, se érezni nem lehet a háromhengerességét. Széria a motorleállító, se leálláskor, se újraindításkor nincs zavaró vibráció, a kezelőszervek könnyen működnek. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy akinek korábban már volt kodája, az mindent ott talál ahol korábban – megnéztem, de a kocsi orrában nem találtam csomagteret 🙂
Az Easy felszereltségű, 60 lóerős alapváltozatért 2 699 300 Ft-ot kell fizetni, de a tapasztalatok szerint az 1,2 literes Tsi (a gyengébb, 90 lóerős turbómotor) Ambition felszereltséggel lesz a legnépszerűbb, ennek 3 958 820 Ft a listaára, de itt már kap a kedves ügyfél 400 000 Ft-os bevezetési kedvezményt is, azaz 3,6 millió Ft alatt marad az ára. Kifejezetten a magyar piac számára készül a Clever felszereltség, ami nem más, mint az Ambition szint megfejelve parkolóradarral, bőrkormánnyal, ülésfűtéssel és Swing rádióval – nagyjából 100 ezer Ft a felár, ami sokkal olcsóbb, mint ezen tételek külön-külön megrendelése.
A harmadik generációs koda Fabia első példányai már a kereskedésekben vannak, ahol ki lehet próbálni őket, január 19-25 között tartanak egy teszthetet az érdeklődőknek. Egyelőre még csak az 5 ajtós karosszéria érkezett meg hozzánk, de már úton vannak az első kombik is, amelyek legkésőbb februárban már a szalonokban lesznek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!