Mielőtt még bárki elfogultságra hivatkozna velem és a Dacia márkával kapcsolatban, muszáj megjegyezzem, hogy a cím csak idézet. Ráadásul nem is a sajtósok költötték, hanem az InDiretta zenekar énekli Dácsia című számában – ennek előadásával indult a második generációs Logan magyarországi bevezetésének sajtótájékoztatója.
Nem is nagyon akartak unalmas részleteket sorolni, épp csak megjegyezték: a tavaly december óta kapható Sanderora már 150 ügyfélszerződést kötöttek (a gyári rendelés esetén 1,5 hónap a várakozási idő, ezért nm lehet még átadásról beszélni), és ennek 90 százaléka a legmagasabb Arctic felszereltségi szintre köttetett. Ezt szeretnék megismételni a lépcsős hátú Logannel, amelyre megvan az esély, hiszen az ötajtós Sandero-val egy árban adják azt.
Igen, a lépcsős hátú Logan esetén is 1 990 000 Ft az indulóár, amiért négy légzsák, ABS, ESC is van a fedélzeten. Hogy miért nem ezt veszik? Hát azért, mert 2 390 000 forintért már a csúcs felszereltséget kapja az ember, légkondival, elektromos első ablakemelővel, szervokormánnyal. Így már érhető, miért hódítanak a luxusdácsiák. Rákérdeztem, és a Genfben leleplezésre kerülő, Magyarországra valamikor június végén érkező Logan MCV kombi esetén már lesz felár, de ígérik, nem lesz vészes. Csak egy példa, a Media Nav érintőképernyős navigáció felára mindössze 70 000 forint.
A Sandero-tól annyiban tér el a kínálat, hogy itt csak 75 lóerővel választható az 1,5 literes dCi. Az alapmotor a 75 lóerős 1,2-es, ez még választható autógáz-üzemmel is, meg van a 0,9-es háromhengeres turbó 90 lóerővel. Az érkezés alkalmából alapmotoros, csúcs felszereltségű autókat lehetett kipróbálni. Sallangos a belső tér – ha az előd belsejét sallangmentesnek vesszük -, el lehet férni benne elöl-hátul, az ablakemelő kapcsolót most már keresni kell, mert a korábbinál sokkal kisebb méretű a gomb, amelyet alul rejtettek el a középkonzolon.
Vezetés közben az első és legmaradandóbb benyomás a kissé nyúlós gázreakció. A károsanyag-kibocsájtás csökkentése miatt megfontolttá tett 1,2-esnek bizony kell a fordulatszám, ellenkező esetben könnyen lefullad mondjuk padkára álláskor. Biztos meg lehet szokni, nekem volt 10 percem, az idő alatt még nem sikerült teljesen – amatőr módjára bőgettem is a motort induláskor. Szerencsére a Velencei tó partja ilyentájt kihalt, nem sokan csodálkoztak rá a produkciómra. Indulás után se túl virgonc a gép, de aki A-ból B-be akar eljutni, az elégedett lesz vele. Főleg ezért a pénzért, hiszen most a Sanderoval holtversenyben a Dacia Logan a legolcsóbb új autó Magyarországon.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!