Előbb-utóbb minden kabriós megtanulja, hogy autója mikor bosszulja meg a rendeltetésszerű használatot: természetesen nyáron, amikor az égető napsugarak zavartalanul támadhatják a szabad bőrfelületeket. De bármilyen látványos a vászontetőbe szőtt brit zászló motívum, nem tudtunk ellenállni a csábításnak, és első dolgunk volt kabrióvá varázsolni Mininket. Ez csak 18 másodpercet vett el az életünkből, bár megtehettük volna, hogy menet közben nyitjuk ki az új, teljesen automatikusan működő tetőt, akár 30 km/órás sebesség mellett is.
A szabadságérzet, amit a fedetlen Mini nyújt, harmonizál a kaliforniai környezettel, ahol még a karácsonyozáshoz is lehet napszemüveget venni – ahogy annak idején a Knight Riderben láthattuk. A sorozatból ismerős környezetről, valamint a malibui tengerpartról is David Hasselhoffra (és partnernőire) asszociáltunk, de nem voltunk ezzel egyedül, a HOFF rendszámú, parti kunyhónak átalakított, díszlet Mini is erősen utalt a Baywatch életérzésre, amit bármikor átélhetünk a kisautóban. Az újabb kabriók legnagyobb hibáját, a túlságosan is fölénk magasodó ablakkeretet a Mini hírből sem ismeri, az ég még a klasszikus versenyzői üléspozíció ellenére is mindig a látóterünkben marad. Ez nagyon sokat jelent, mert az alapoktól újratervezett harmadik generációs Miniben a korábbinál biztonságosabb karosszéria, így a külvilágtól elszigeteltebb utastér miatt tompult a „fíling”. Azért nem komoly a baj, ortodox minisnek kell lenni, hogy feltűnjön a különbség, így is messze a legvirgoncabb, leggokartszerűbb autó a műfajban. Dícséret illeti a mérnököket, akik minden nehezítés ellenére képesek voltak fenntartani a mosolyfaktort. És ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen a teherviselő fémtetőt különböző merevítésekkel kellett kiváltani, melyeknek egy élményautóban a szokásosnál is fontosabb szerep jut. Nem csak a karosszéria nyekléseit kell megakadályozni, a megfelelő úttartásról és a közmondásos kanyarodási képességről sem szabad megfeledkezni. Nem tették.
A kipróbált Cooper S változat a legjobb topless Mini a cég történetében. Kormánya mögött mindenhatónak, de legalábbis profi versenyzőnek érezhetjük magunkat, nem számít, hány mérföldes tempóval autózunk, a Mulholland Drive-on kanyargunk vagy a tengerparti úton rendeztetjük át a frizuránkat a menetszéllel. 192 lóerős, négyhengeres turbómotorja 280 Nm nyomatékkal operál, de bármilyen komfortos vagy éppen alkalmazkodó a hatfokozatú automatikus váltó, élményautózáshoz a kézi szerkezet a jobb választás. Még a kormány mögötti fülekkel sem ugyanaz a kapcsolgatás, mint a gyors mozdulatokat is támogató váltókarral.
A komoly szerkezeti merevségnek köszönhetően hasonlóan elemé ben van az éles hajtűkanyarokban, mint a ferdehátú, Sport állásban pedig bárki újra gyereknek érezheti magát a kormány mögött. Bőséges tartalékok vannak a motorban és a futóműben is, azonnal el is fog az illúzió, hogy ezzel az autóval bármire képesek vagyunk. Bár tényleg sokkal bátrabban lehet nekiveselkedni a szerpentinnek, mint egy átlagos kabrióval, az autó is mindent megtesz, hogy biztonságban legyünk: a menetstabilizáló mellett kipörgésgátló és elektronikus differenciálzár-vezérlés is segít az úton maradásban, egy esetleges borulásnál pedig kiugró bukócső védi az utasokat. Biztonsági felszerelése tábla- és gyalogosfelismerővel, távolságtartó tempomattal bővült. Nem feledkeztek meg arról sem, hogy a Mini nem csak az élményről, hanem a stílusról is szól, LED-es első és hátsó lámpái mellé távirányítóról működtethető tetőt kapott, tükréből az aszfaltra vetíti a Mini logót, de a kabrióként megtett kilométereket számláló műszer is ott van a csupa ötlet utastérben. Ahol autópályatempóig lehúzott oldalablakokkal is szélvédetten utazhat két felnőtt és két gyerek, akiknek Isofix csatlakozó is jut.
A kategória egyetlen prémium kabriója az egyedüli, amellyel függést okozó élményeket szerzünk, miközben csak kevés kompromisszumot kell kötnünk. Hogy lássuk, kikkel van dolgunk, a bajorok még a szűk raktér problémájára is találtak megoldást: az apró nyílást egy mozdulattal kibővíthetjük és az üléseket is ledönthetjük. A lényeg, hogy minket mindig mosolyogni lássanak!
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!