Az új modellgeneráció megérkezése már első pillantásra is nyilvánvaló: a nyitott tetős négyülésest most a márka „védjegye”, a Single-frame hűtőrács díszíti. Az új hátsó lámpák tovább fokozzák a vizuális hatást. Az autó elegáns stílusa, letisztult formái és az autó teljes hosszában végighúzódó, határozottan feszes övvonala jellemzik leginkább az A4 Cabriolet-et.
Az autó technológiája beváltja az új stílus sugallta ígéreteket: az A4 Cabriolet-ben három új erőforrás érkezik. Az FSI és a turbó FSI technológia a benzines motorok terén a legfejlettebb szintet képviseli, ahogy az A4-ből, az A6-ból és az A8-ból ismert ultramodern Piezo-injektorok, a háromliteres TDI esetében. A sportos mégis kényelmes, dinamikus futómű alakítja át az erőforrások teljesítményét a vezetés tiszta élményévé – minden kanyarban és az utazás minden kilométerén. A benzines erőforrások kínálatába tartozik a 188 kW-os (255 lóerős) 3.2 FSI V6-os és a turbófeltöltős, kétliteres, négyhengeres 147 kW-os (200 lóerős) 2.0 TFSI. Ezek az erőforrások magas szinten egyesítik a nagy
teljesítményt a gázpedál minden mozdulatát kísérő spontán reakciókkal és a széles nyomaték tartománnyal. Az előző modellekből már ismert a 163 lóerős (120 kW-os) 1.8 T erőforrás. A TDI palettán megtaláljuk a négyhengeres, 103 kW-os (140 lóerős) 2.0 TDI-t és a hathengeres, common rail befecskendezéses és Piezo-injektoros 3.0 TDI-t. Az A4 Cabriolet ez utóbbi ultramodern technológiájú TDI motorja 171 kW-os (233 lóerős). A roppant erős V6-os 450 Nm nyomatékot ad le 1.400-as és 3.150-es percenkénti fordulatszám között.
Az innovatív és magas szintű technológia nélkülözhetetlen része a jármű egészének és alkatrészeinek: ennek bizonyítéka többek között az opcionális, dinamikus kanyarodást követő funkcióval is rendelhető Xenon Plus fényszórók és a quattro állandó összkerékhajtás is. Az utasvédelmi rendszerek széles köre – beleértve az oldalsó légzsákokat és a kétfokozatú vezetőoldali légzsákot – a komplex, legújabb generációs elektronikus stabilizáló programmal, az ESP-vel kiegészítve gondoskodik a magas szintű biztonságról. Kizárólag a Cabriolet rendelkezik továbbfejlesztett oldalsó ütközés elleni védelemmel és az aktív, borulás estén védő bukókerettel, amely a hátsó ülések mögül nyúlik ki.
Az S4 Cabriolet személyében egy nyitott sportolóval kerülünk szembe. A 344 lóerős erőforrás nem csupán erejével, de hangjával is meggyőző jelenség. A 4.2 literes motor maximális forgatónyomatékát 3.500-as fordulatszámon adja le és mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, maximális –leszabályozott – sebessége pedig eléri a 250 km/órát. Az A4 Cabriolethez hasonlóan az S4 is megkapta a Singleframe hűtőrácsot és vérbeli sportos megjelenését többek között a nagy légbeömlő nyílásoknak és a 18 colos kerekeknek köszönheti.
Magyarországra 2006 elején érkezik az új A4 Cabriolet.