Mélyen ülnek a visszapillantót helyettesítő képernyők, sok az érintőfelület és a fizikai kapcsoló is a sofőr keze ügyében. A vezethetőség egész jó, a fékpedál nyomáspontja jobban érződik a hagyományos rendszerű Audiknál

Bemutatásakor egyke volt, ezért az e-tron név is elég volt az Audi villanymotoros szabadidő-autójának. Idő közben aztán bővült a család, így kategóriába kellett sorolni az MLB alapra felépített járművet. A mindenre kiterjedő modellfrissítés során a Q8-as családhoz sorolták be az autót, hiszen a tudása alapján a felső szintet képviseli.

1. ÁRAMVONALAS
A német sztrádatempónál minden apróság segít a hatótáv maximalizálásában, az Audi mérnökei a modellfrissítés során a Sportback karosszériánál 0,26-ról 0,24-re, a kombinál pedig 0,28-ról 0,27-re javították a légellenállási tényezőt. Vezérelt zárású szellőzőket helyeztek el az orr alsó részén, amelyek a hűtőre és az első fékekhez vezetik a friss levegőt; az Audi használ először gumiperemű műanyag lapokat, amelyek a légnyomás hatására teljesen leszigetelik magukat. A szélső alsó légbeömlők a karosszéria oldala mellé vezetik a levegőt, az abroncsok elé légterelőket helyeztek – a légellenállás javulásának a felét ez utóbbiak érik el. A kamerával kiváltott tükrök a homlokfelületet is csökkentik, az alsó padlóburkolat műanyagból készül, ahol a rögzítőcsavarokat félgömb-szerű mélyedésekben helyezik el – a golflabdákon már bizonyította kedvező aerodinamikai tulajdonságait ez a megoldás.

Azonos térfogatba több aktív anyagot tudnak elhelyezni az új cellagyártási eljárás jóvoltából

2 CSOMAGOLÁSTECHNIKA
A frissítés után is 2 akkumulátorral kínálják a típust, azonban most az jelenti az alapot, ami korábban a nagyobb egység volt – bruttó 95, nettó 89 kWh kapacitással. Az új, nagy akkumulátor fizikailag ugyanakkora teret foglal el (2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles és 34 cm magas a telep), azonban új csomagolási eljárással egy cellában 20%-kal több aktív anyagot tudnak elhelyezni, így ennek a kapacitása már bruttó 114, nettó 106 kWh. A cellák közötti teret nagyon jó hővezető-képességű zselével töltik meg, ami segít az optimális, 25-35°C közötti tartományban tartani a telep hőmérsékletét.

A hajtómotorokat Győrben készítik az Audi Hungaria motorgyárában

3 ERŐSEBB
Aszinkron hajtómotorokat használnak, amelyek közül a hátsókat továbbfejlesztették: 12 helyett már 14 tekercs generálja a mágneses teret, így az változatlan áramerősség mellett erősebb. Egyrészt ez nagyobb nyomatékot jelent, a másik irányból nézve a korábbival megegyező teljesítményhez kevesebb áramra van szükség, tehát alacsonyabb az energiafogyasztás. Az utasoktól gyűjtött több millió km-nyi menetadat alapján a 0-100 km/órás sebességtartományban igyekeztek javítani a gyorsulást, mert szinte kivétel nélkül ebben használják az autó teljes tudását a vezetők.

A mechanikus önzáró differenciálműnél gyorsabban reagál az SQ8-as 2 hátsó hajtómotorja, ha az összezárás szabályozásáról van szó

4 ELEKTRONIKUS BEAVATKOZÓK
Mindkét hajtómotornak a teljesítményelektronikája kontrollálja a kerék kipörgését, másodpercenként 10 000 jelet dolgoznak fel. Az SQ8 etron hátul kerekenként 1 hajtómotort használ, amelyek az elektronikus együttműködés miatt a hagyományos mechanikus önzáró differenciálműnél 5-ször gyorsabban tudják szabályozni a kerekek összezárásának mértékét – 5 ezredmásodperc alatt módosítják a beállítást.

5 ÖNMEGTARTÓZTATÁS
Az esetek 90%-ában a hidraulikus fékek használata nélkül megoldja a lassítást a Q8 e-tron, hiszen fékenergia-visszatermeléssel 0,3 g-s lassulást képes elérni. Nagy sebességről lassításnál a mozgási energia 2/3-át tudja visszanyerni a rendszer. Ez egyébként kapcsolatban van a navigációval is, és a beállított útvonalon automatikus fékenergia-visszatermeléssel lassít például kereszteződésekhez, körforgalmakhoz közelítve. Felár ellenében adják a kormány mögötti kapcsolófüleket, amelyekkel a fékenergia-visszatermelés mértékét lehet 3 fokozatban szabályozni, akár teljesen megszabadulhatunk a motorfékhatástól. A fékrendszer by-wire, azaz csak elektronikus kapcsolat van a fékpedál és a féknyomást előállító hidraulikus pumpa között, utóbbi finom szabályozása teszi lehetővé, hogy ne lehessen érezni az átmenetet az energia-visszatermelés és a hidraulikus lassítás között.

Fekete vagy ezüst lehet a hűtőrács-keret. Elképesztően csendes az utastér, még a 200 km/órás leszabályozásnál is. Megjelenésekor (2019) 402 km-es hatótávolságot tudott az 55 e-tron, most 582 km-nél tart