Miközben a világ a kis lökettérfogatú turbós egységek felé halad, a Mazda az új CX-5-össel is a tudtunkra adja, kár lenne temetni az öblösebb motorokat. Nos, ha a frissített modellben premierjét ünneplő 2,5 literes, 192 lóerős szívó benzinmotorra gondolok, nem is baj ez, hiszen egy kellemesen erős aggregátról van szó, melynek a gázreakciója olyan, mint ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Mivel a Mazda itt is extrémen magas sűrítési arány mellett döntött és számos fogyasztáscsökkentő technikai megoldást vetett be, abszolút elfogadható az étvágy is: az alapáron automata váltóval és összkerékhajtással ellátott csúcsmodell esetében alig 8 liter feletti fogyasztással zártuk a menetpróbát. Érdekes, hogy a modellfrissítés egyik legfontosabb hozadéka a dízelekben tűnt fel: a vásárlói visszajelzések és a sajtó észrevételei alapján hatékonyabb hangszigetelés mellett döntöttek, így 13%-kal csendesebb autópályatempónál a CX-5-ös, mint eddig.
Fókuszban a komfortosabb futómű
A tervezők a rezgéselnyelő és zajcsillapító anyagok számának növelésével szinte teljesen elvágták a zaj terjedésének útját a motor és a kerékjáratok felől. Emellett több hangszigetelő anyaggal látták el a műszerfalat és a motorházfedelet, vastagabb az üvegezés a hátsó ajtókban, hatásosabbak a padlólemez rezgéscsillapító anyagai, sőt tökéletesítették az ajtók és a tető hangszigetelését, illetve kisebb tükrök alkalmazása mellett döntöttek.
Az utóbbi években a Mazda a ráncfelvarrások során szinte kivétel nélkül mindig „puhított” az átdolgozott modell futóművén, s nincs ez másképp a CX-5-ös esetében sem. Az új gátlók gyorsabban fejtik ki a korábbiénál nagyobb csillapító hatásukat, így érezhetően jobban rugózik a modell. Szó sincs arról, hogy billegősre sikeredett volna, a CX-5-ös így is a sportosabb szabadidő-autók szűk táborába tartozik. Ha már a rugózás komfortosabb lett, a Mazda helyében nagyobb gondot fordítottam volna új ülésekre is. Nincs igazából semmi baj a székekkel, hiszen még oldaltartásuk is van, de az ülőlap lehetne hosszabb. A beltérben egyébként az egyik fontos változás, hogy nincs többé hagyományos kézifék, mostantól elektromos a rögzítőfék a CX-5-ösben. Mivel sok hely felszabadult a kar elhagyásával, átalakították a váltó mögötti részt és öblös rekeszeket alakítottak ki. Mindez remek, de ezzel párhuzamosan a könyöklőt teljesen áttervezték, aminek az az eredménye, hogy az utas szinte egyáltalán nem tudja a karját pihentetni rajta.
Itt a Mazda új szuperfényszórója!
Az új CX-5-ös és a kifutó modell extralistáját összevetve jól látható, hogy a rendelhető tételek területén behozta lemaradását, hiszen van már sávtartóasszisztens, automatikus vészfékező, fáradtságfigyelő és holttérfigyelés is. Utóbbi érzékelőjét és figyelmeztető eszközeit használja a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, amely szintén újdonság a modellben. Ha azonban választani kell valamit, ami a legnagyobb durranás, az a LED-es fényszóró megjelenése. A full-LED-es lámpák önmagukban persze nem különlegesek, az érdekesség itt az, hogy az oldalanként négy, nagy fényerejű dióda – akárcsak az Audi mátrix-LED fényszórójában – a forgalmi szituáció függvényében, teljesen automatikusan kapcsolódik ki és be, s gyakorlatilag „körbevilágítja” a szembejövő, mozgásban lévő autót annak vakítása nélkül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!