Nem is annyira a formát kell megújítani a Golfnál, hiszen abból stabilan évi 1 millió példányt értékesítenek világszerte, sokkal inkább a technika fejlődését követik a modellfrissítéssel. Persze azért nem tudták visszafogni magukat a formatervezők, és új lökhárítókat rajzoltak, de a változások látványosabb részét a LED-es technikájú lámpák jelentik, illetve a mostantól választható kurkumasárga metálfény. A belső térben kell keresni az igazi változásokat, igaz, csak azokban a példányokban, ahol bátran választottak az extralistáról. Felár ellenében kapja meg a vetített műszeregységet a Golf, de érezhetően megtartották az egy lépés követési távolságot az Auditól, hiszen jelen esetben nem lehet például teljes képernyőre kitenni a navigáció térképét a volán mögött. A másik nagy kijelző középen van, alapesetben 5 helyett már 6,5 colos átlójú és színes az érintőképernyő, a Discover Pro fejegységen pedig 8 helyett 9,2 colos képátlójú kijelzőnek szorítottak helyet.
Erre nagyon büszkék a gyáriak, a kipróbálható autók is mind ezzel rendelkeztek. A bal oldalon találunk pár gyorskapcsolót, egyébként a képernyő érintésével, vagy bizonyos esetekben a kijelző előtt végzett kézmozdulatokkal lehet vezérelni a fedélzeti rendszereket és a kapcsolt készülékeket. Rengeteg új digitális szolgáltatással bővült a választék, az App-Connect csomagban a MirrorLink, az AppleCarPlay és az Android Auto is megtalálható. A Door-Bird alkalmazás telepítésével például az otthoni kapucsengő kamerájának a képét mutatja a középső kijelző, és rögtön az ott lévő emberekkel is tudunk beszélni az autóban ülve, menet közben. De visszafelé is lehet ráhatása a felhasználónak, a Media Control alkalmazás telepítése után az utas saját eszközéről tudja irányítani az autó bizonyos funkcióit, a névből adódóan a szórakoztatóelektronikai részt és ezen felül a navigációt, például a hátul utazó is meg tudja adni az úticélt.
Az egyedüli új motort, az 1,5 literes TSI Evo-t egyelőre nem forgalmazzák Magyarországon, mert sokkal drágább lenne az azonos teljesítményű, 150 lóerős 1,4-es TSI-nél – nálunk nem olyan az adórendszer, hogy anyagilag is versenyképes legyen az új erőforrás. Később lesz ennek egy 130 lóerős BlueMotion változata is, amely például guruláskor teljesen lekapcsolja a belső égésű motort, ilyesmit eddig csak full hibrid személyautók tudtak. A 150 lóerős TSI mellett a kínálat két nagy teljesítményű tagját volt alkalmam kipróbálni.
A GTD egyértelműen utazóautó, a 184 lóerős teljesítményű, 2,0 literes TDI nagyot tol, de csak egy szűk tartományban, kanyargós hegyi utakon rengeteget kell dolgozni a váltókarral. Ellenben országúton és autópályán kényelmesen, nyomatékból tudunk autózni, alacsony fogyasztás mellett. A GTI újdonsága, hogy találtak még 10 paripát a motorban, s így már 230 lóerőt tudunk beosztani. Amíg a GTD-nél igyekeznek elnyomni a dízeles kerregést, a GTI-nél nem próbálják palástolni a jó motor- és kipufogóhangot. Rugalmasabb és nem is annyira orrnehéz, tehát ez az igazi vezetők választása.
A gazdagabb felszereltség miatt lesznek változások a vételárakban, de annál kisebb mértékben emelkednek, mint amennyivel több extra van a fedélzeten. Mostantól kezdve például nincs Golf légkondicionáló, fékenergia-visszatermelés, LED-es hátsó lámpa vagy motorleállító nélkül, Comfortline szinttől már gyalogosfelismerős koccanásgátlót adnak 16 colos könnyűfém felnivel együtt, Highline-tól felfelé pedig a fényszórók is LED-esek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!