Noha a Toyota európai palettáján a Stellantis-együttműködésnek köszönhetően több, három üléssoros családi autó is megtalálható, azokból hiányzik a japánok öntöltő hibrid hajtása. A megoldást a már 2001 óta létező Highlander SUV piaci bevezetése jelenti, a több mint 5 méter hosszú szabadidő-autóban ugyanis három üléssor található, és mifelénk egyedüliként a 2,5 literes benzinmotort használó öntöltő hibrid hajtással lehet megvásárolni.

Magasabb felszereltséghez jár a nagyméretű központi képernyő, digitális (kamera/monitor) visszapillantó könnyíti a hátralátást

Az észak-amerikai piac számára fejlesztették ki anno a Highlander szabadidő-autót, a Sienna nevű óriás-egyterű alternatívájaként, ahhoz hasonlóan a Camry technikájára. Ez a felállás a mai napig nem változott, ami azt jelenti, hogy aktuálisan a TNGA-K építőkészletet használja a típus. A kocsitest hatalmas hűtőráccsal kezdődik, az oldalfal domborítása ismerős lehet a Suzuki Vitaráról, a befejezést nagyméretű lökhárító-betét karcsúsítja. A belső térben is felfedezhető az egyterűs rokonság, hiszen a második üléssor 180 mm hosszú sínen tologatható, így az utasoknak vagy a csomagoknak lehet több helyet adni, illetve megkönnyíti a hátsó sorba való beszállást. Elektromos csatlakozás tekintetében az első és a második üléssort látták el 12 voltos és USB-csatlakozóval. A leghátsó sor mögött még 268 literes a csomagtér, ebből 27 liter a padló alatti rekeszben található, két üléssorral 579-658, míg mindkét hátsó üléssort ledöntve, tetőig pakolva 1909 literes a raktér.

Európában egyedüliként a 248 lóerős öntöltő hibrid hajtással forgalmazzak a Highlandert

A műszerfal tetején 8 vagy 12,3 col átlójú érintőképernyő trónol, a középkonzolon még fizikai kapcsolókkal vezérelhetjük a szellőzést. A műszerfal nagy részét díszvarrással ellátott bőr borítja, a két első ülés közötti konzolon pedig famintát is fel lehet fedezni. A műszeregységben két analóg óra fogja közre a 7 colos monitort, felszereltségtől függően vetített kijelző is tájékoztathatja a sofőrt. Hasznos lehet a digitális belső tükör, azaz a hátul lévő kamera képe jelenik meg a belső visszapillantón, így a sofőr akadálytalanul tájékozódhat a mögöttes történésekről, dacára annak, hogy tele van a fedélzet. A megfelelő klímáról háromzónás légkondicionáló gondoskodik, az első sorban fűthető-szellőztethető ülések is lehetnek, a második sorba ülésfűtés kérhető.

Európában egyedül a 2,5 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort használó öntöltő hibrid hajtással árulják a Highlandert, a benzines 190 LE/239 Nm, az első villanymotor 182 LE/270 Nm, a hátsó pedig 54 LE/121 Nm teljesítményű. Az elektronika úgy intézi, hogy legfeljebb 248 lóerő áll a vezető rendelkezésére, az is bőven elég a nagyméretű és több mint 2 tonnás jármű mozgatására, miközben a fogyasztás a WLTP-módszer szerint 6,6-7,2 l/100 km között alakul. Háromféle felszereltség közül lehet választani, az induló ár 16,7 millió Ft, és mivel széria a hétüléses utastér, mindegyik verzióhoz igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.

Toyota Highlander Hybrid AWD-i
Összlökettérfogat: 2487 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 239 Nm 4300-4500/perc
VILLANYMOTOR ELÖL
Max. teljesítmény: 134 kW (182 LE)
Max. forgatónyomaték: 270 Nm
VILLANYMOTOR HÁTUL
Max. teljesítmény: 40 kW (54 LE)
Max. forgatónyomaték: 121 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 182 kW (248 LE)
Hossz./szél./mag.: 4966/1930/1755 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1662/1690 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 2015/705 kg
Csomagtér: 268-1909 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 180 km/h
WLTP-átlagfogy.: 6,6-7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149-163 g/km
A modell alapára: 16 700 000 Ft