Mára szinte minden tabu megdőlt az autóiparban. Amikor még az egyterűek uralták a piacot, a bajorok elzárkóztak attól, hogy beszálljanak ebbe a szegmensbe, 2014-re azonban fordult a széljárás, és a Mini Clubman, illetve a Countryman esetében is használt UKL2-es platform felhasználásával elkészült az első fronthajtású BMW, az Active Tourer, melyet 2015-ben a 7 üléses Grand Tourer követett. A 2-es sorozatba sorolt újdonság elsősorban olyan vásárlókat vonzott, akiknek korábban nem BMW-jük volt, az eladott autók 70%-a így talált gazdára. Ma, amikor a szabadidő-autók szinte teljesen kiszorították a piacról az egyterűeket, felüdülésnek számít, hogy a márka új esélyt adott az Active Tourernek, így garantálva egyébként is széles modellkínálatának sokszínűségét.
Bár a második generáció is az UKL2-es platformra épül, a mérnökök megdolgoztak érte, hogy bátran nevezhessük új autónak. A tapasztalatok alapján a célközönséget az igényeikkel együtt pontosan felmérték, kiderült, hogy a hosszított Grand Tourerre nincs szükség, ugyanis elsősorban olyan idősebb vásárlók kedvelik, akik mögé már csak ritkán ülnek be gyerekek, viszont előszeretettel pakolják tele a nagy csomagtartót, nem is szólva a kényelmes, magas üléspozícióról. Persze fiatalok is vannak a vevők között, de ők sem kifejezetten a nagy családi autók praktikumát keresik ebben a kategóriában. Külsején a változatlan tengelytávon kívül semmi sem utal arra, hogy megtartották a bevált alapokat, sőt, ezúttal a nagyra nőtt vesék is egyértelműen jól mutatnak a minden irányban néhány centivel nagyobb, harmonikus vonalvezetésű karosszérián. Miközben kölcsönöznek némi tekintélyt a jámbor BMW-nek, zárható lamelláik segítenek a 0,26-os alaktényező elérésében.
Az ajtókra új, billenő kilincsek kerültek, a korábbi, kissé fantáziátlan műszerfalat igényes részleteket és minőségi anyagokat felvonultató berendezés váltotta fel, a legnagyobb újdonságot mégis az iX-ben debütált, enyhén hajlított kijelző mellett az iDrive tekerőgombjának hiánya jelenti! Bár sok kritikát kapott, mi egyértelműen a legjobb rendszerek közé soroltuk, és sajnáljuk, hogy a cég lemondott róla. Szintén új a lebegő váltókonzol, itt találjuk a motorindítót és az alapáron járó automatikus váltó elektronikus kapcsolóját is. A gazdagon felszerelt, a BMW-nél először internetes frissítéssel extrákkal utólag is ellátható utastér komfortos és tágas, a csomagtartó alapesetben 470 literes, igaz, a 48 voltos lágyhibrid kivitelben az akkumulátor miatt 415 litert tud csak befogadni.
Az alapmotor 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős, turbós benzines, a 218i-nél 34 lóerővel izmosabb 220i az említett 48 voltos indítógenerátorral tud egyértelműen többet. Ez benne van a 2,0 literes, négyhengeres, 218 lóerős 223i-ben is. Aki többre vágyik, várja meg a nyáron érkező 225e és 230e plug-in hibrideket 14,2 kWh kapacitású akkuval és virtuális összkerékhajtással! A klasszikus rendszerek kedvelőire is gondoltak, a 223i később mechanikus xDrive-val is kapható lesz, a 2,0 literes, négyhengeres, 150 lóerős dízel, a 218d pedig jelenleg is rendelhető.
A menetpróbán utóbbi csalta a legtöbb mosolyt az arcunkra, mert még mindig ez az erős, takarékos és kulturált hajtáslánc a legsokoldalúbb választás. Nem is kellett messzire autóznunk, hogy kiderüljön, az Active Tourer kisebb erőszükségletű, pontos kormányzásával, kényelmes, mégis élvezetes futóművével, gyors duplakuplungos váltójával és összességében kiegyensúlyozottabb viselkedésével nagyot lépett előre, még akkor is, ha az új, digitális kezelőfelület előzetes ismerkedést igényel…