A Volkswagen szerint feje tetejére fordult az autópiac, manapság mindenki inkább kisebb, mint nagyobb autót vásárol. A luxusautó helyett elég lesz egy középkategóriás, a kompakt helyett egy nagyra nőtt kisautó. A konszern legújabb apróságai – a VW Up!, a SEAT Mii és a Skoda Citigo – azoknak készülnek, akik egy kisautóból még kisebb járműbe szeretnének átülni. A cseh márka az ötajtós változatra helyezi a hangsúlyt, számításuk szerint az eladott autók 70%-a kapja majd ezt a felépítményt, ennek megfelelően ezt a változatot vezethettük a nemzetközi menetpróbán.
Amikor különösen fontos a színválasztás
Nagyon igyekeztek a mérnökök, hogy az utasok ne éljék meg lemondásként azt, hogy egy mindössze 3,5 méter hosszú autóban ülnek. Ehhez azonban fontos, hogy valamelyik szép színt válasszuk, hiszen az utastérben több helyen is a puszta fém látványával szembesülünk. A metálzöld például nemcsak kívül, hanem belül is vidám hangulatot kölcsönöz az autónak. A második dolog, ami feltűnik, hogy középen nincs ott a megszokott szellőzőnyílás, csak a rádió felett áramlik be a levegő, irányíthatatlanul. Ez egészen addig hatásos is lehet, amíg meg nem rendeljük a Navigon kivehető navigációt, hiszen a hatalmas képernyővel rendelkező egység pont a légáramlás útjában helyezkedik el…
Apropó, légáramlás! A hátsó kibillenthető ablakok állapotát nem árt észben tartani. A nyitott ablak a hátsó ajtó becsukásától behajtódik, azonban nem reteszelődik. Ránézésre nem látszik a különbség, ha nem vagyunk teljesen biztosak a dolgunkban, bizony, újra ki kell nyitni a ajtót.
Menet közben a Citigo egészen jól palástolja apró mivoltát. Van rugózás, jó az egyenesfutás, a kormány ha nem is gokartosan közvetlen, de azért remek irányíthatóságot biztosít – szűk parkolóhelyre is könnyedén be lehet manőverezni az autót. Még tolatóradar sem nagyon kell, igaz, hogy a C-oszlop nagyon vastag, de az autó ott végződik, ahol a szélvédő. Igazán akkor érezni az autó kicsinységét, amikor valamiért gyorsítani kell. Az 1,0 literes háromhengereshez csatolt váltó áttételezése hosszú, ezért már városban is előfordul, hogy negyedikből vissza kell kapcsolnunk egy kisebb emelkedőn. A 60 és 75 lóerős változat között igazából csak autópályán éreztem különbséget, az erősebb motorral egy kicsit tovább bírja, de hosszú emelkedőknél ennél se kerülhető el a visszakapcsolás. Viszont legalább nem zajong a motor.
A városi közlekedés során lehet hasznos a koccanássegéd (City Safe Drive), amely 30 km/órás tempó alatt önműködő vészfékezéssel képes megakadályozni a ráfutásos baleset. Ezenkívül nagy méretű, nyitható üvegtető, rengeteg designmatrica is rendelhető a Citigóhoz, amely csak ősszel érkezik Magyarországra, így érthető módon egyelőre nincs véglegesített felszereltség és vételár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!