A jármű a kompakt transzporter kezelhető méreteit, nagy menetteljesítményét és fordulékonyságát kapcsolja össze a terepjárókhoz méltó tapadás. A Vito 4×4 minden hossz- és karosszéria változatban elérhető. Magyarországon 2005. novemberétől rendelhető.
Az állandó összkerékhajtással szerelt Vito 4×4 normál menet-üzemmódban a hajtó nyomatékot 35:65 arányban osztja el az első- és hátsótengely tapadó felületei között. A Vito 4×4 osztóműve közvetlenül a sebességváltóra van rögzítve. Az első tengely az autó teljes élettartamára elegendő olajfeltöltéssel rendelkezik és épp olyan karbantartásmentes, mint az első tengely hajtótengelyei.
A Vito 4×4 különlegessége, hogy elmarad a mechanikus differenciálzár. Ehelyett az összkerékhajtás az a 4ETS elektronikus trakciórendszert (Elektronischen Traktions-System) hívja segítségül, amelyet többek között már a Mercedes-Benz M-osztályából jól ismerhetünk. Amennyiben csúszós talajon egy vagy több kerék elveszíti a tapadást, a 4ETS az átpördülő kerekeket automatikusan, egyesével, rövid impulzusokkal lefékezi és ezáltal a jó tapadással rendelkező kerekeken egyenlő mértékben növeli a meghajtási nyomatékot. A 4ETS ehhez ABS-kerékszenzorokat használ. Ez a 4ETS segítségével történő automatikus fékbeavatkozás akár három differenciálzár hatásával is felér.
A 4ETS az ESP elektronikus stabilitás programba integrált, amelynek szabálykarakterisztikáját speciálisan az összkerékhajtáshoz alakították ki. Az ESP-t az egyes piacokon eltérően, külön kívánságra vagy szériafelszerelésben építik be a Vito modellekbe.
Noha az új Vito 4×4 esetében nem beszélhetünk teljes értékű terepjáróról, a jármű mégsem riad vissza az Off-Road minőségű utaktól. Az összkerékhajtású Vitonál elöl a terepszög 20 fokos (a hagyományos hajtásnál ez 18 fok), a rövid tengelytávú és rövid átnyúlású változatnál hátul 19 fokos (15 fok). A rövid tengelytávolságú Vito 4×4 rámpaszöge 19 fok, egyébként 14 fok. A padlómagasság az első tengelynél kereken 150 mm, hátul megközelítőleg 210 mm. Járműkiviteltől függően a jármű kapaszkodó képessége 20%-kal magasabb, mint a hagyományos meghajtással szerelt Vitoké. A
z összkerékmeghajtás többlet súlya mindössze 80 kg, a Vito 4×4 változatlanul 2,77 és 2,94 tonnás megengedett összsúllyal áll rendelkezésre. A teljes magasság az összkerékmeghajtással együtt mindössze 7 centiméterrel nő, így a lapos tetős Vito 4×4 változat magassága továbbra is alulmúlja a jelentős 2 méteres magasság határt. Így aztán a Vito 4×4 befér minden átlagos méretű garázsba, parkolóházba és autómosóba. Jelentős tényező ez a korlátlan rugalmasság és a hétköznapi alkalmasság vizsgálata során. A Mercedes-Benz a Vito 4×4-et két motorváltozattal kínálja: Vito 111 CDI (80 kW/109 LE) és Vito 115 CDI (110 kW/150 LE). A nyomatékos és ennek megfelelően nagy vonóerős motorok járhatatlan területeken is remekül bizonyítanak. A szériafelszerelés hatsebességes mechanikus váltója helyett automataváltó is rendelhető. A Vito 4×4-hez, hagyományos meghajtással szerelt társához hasonlóan külön kívánságra részecskeszűrő rendelhető, kipufogógáz standard besorolása Euro 4 vagy EU 4/III.