A gyárilag páncélozott első Mercedes-Benz egy pulman-limuzin volt az 1928-ban bemutatott Nürburg 460 (W08) típusból. Ezt követte a harmincas évek elején a 770-es (W07) „Nagy Mercedes“, amelyet többek között Hirohito japán császárt védelmezte, illetve az 500 (W08) és a 770 (W 150) védett változata. A hatvanas években a legendás Mercedes-Benz 600 vette át, közel harminc esztendőre, az állami reprezentációs autó szerepét. Nemcsak a Német Szövetségi Köztársaságban szolgált ilyenként, hanem sok-sok egyéb ország kormányánál és uralkodóházánál is. Később az S-osztály páncélozott változatai következtek, Mercedes-Benz S-Guard néven, és – egyelőre – az új S 600 Pullman Guard zárja a sort.
Akárcsak a fényűzően berendezett pullman vasúti vagon, az új S 600 Pullman Guard is nagyvonalú helykínálattal és legmagasabb fokú komforttal kényezteti el utasait. Tengelytávját még a páncélozott S-osztályéhoz képest is megnyújtották 115 centivel, úgyhogy 4315 milliméteres lett. A jármű teljes hossza 6356 milliméter.
Az új pullman-limuzin műszaki alapja az S 600 Guard, a Mercedes-Benz Guard csúcsmodellje. 12 hengeres, 5513 köbcentis biturbó motor hajtja (380 kW/517 LE, 830 Nm). Futóművét és felépítését átdolgozták, hiszen a puszta meghosszabbítás nem garantálta volna a szükséges szilárdságot. Már eleve gondoltak a páncélozás beépítésére. Hátul megemelték a tetőt, hogy még kényelmesebb legyen beszállni, és nagyobb legyen a fejtér. A sofőr-válaszfal mögött négyen ülhetnek, egymással szemben.
Ezen túlmenően az új Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard hatásos védelmet nyújt igényes utasainak terrorista-támadás ellen. Ennek mértéke megfelel az államilag elismert intézetek által bevizsgált és tanúsított B6/B7 védettségi kategóriának, sőt túlteljesíti a szabványban előírtakat. Páncélozása ellenáll katonai lövedékeknek, illetve kézigránát és egyéb robbanószerkezet repeszeinek. Fokozza a biztonságot a defekttűrő gumiabroncs, az öntömítő benzintank és a tűzoltó-berendezés.
Az úgynevezett integrált védelem azt jelenti, hogy az ajtók, a hátfal, az oldalak, a tető, a homlokfal stb. páncélozását nem utólag szerelik be egy már kész autóba, hanem, külön gyártási lépésként, már a nyers karosszériába beépítik. Ezáltal a teljes utastér védett lesz. Még az üreges tartókat, ajtózárakat, tükörházakat is bevonják a rendszerbe.
Előnyös, hogy a páncélozás nem megterheli, hanem szilárdítja a karosszériát, továbbá, hogy ahol a nagyobb súly miatt erősítésre van szükség, azt már eleve elvégzik. A széria-modell kényelme és menettulajdonságai változatlanul megmaradnak; kellően méretezett futómű és fék gondoskodik a lehető legjobb vezetési érzésről és nagy dinamikai tartalékokról. A megnövekedett súly nem befolyásolja a komfortot.
A Mercedes szakemberei évek óta együttműködnek biztonsági hatóságokkal, ballisztikai és védelemtechnikai tudásuk állandóan naprakész. Az integrált védelem jóvoltából a fényezés és a korrózióvédelem minősége megfelel a sorozatgyártású autókénak. Karbantartás céljából bármelyik márkaszervizbe be lehet vinni a páncélozott autót.