Lábon hozták el Barcelonából az itt látható Seat Atecát, mert nagyon – még a hazai újságírók menetpróbája előtt – meg akarják mutatni a márka nagy reménységét. Hat hétig marad nálunk, ez idő alatt körbejárja majd a márkakereskedéseket is, hogy az ügyfelek is találkozhatnak majd vele, végül Görögország felé folytatja európai körútját ez az előszériás autó.
Miért a nagy igyekezet? Mert manapság az ilyen szabadidő-autók miatt van egyáltalán növekedés a magyar autópiacon, és a kategóriában újonc a Seat – de a VW-konszernnek köszönhetően nem zöldfülű. Úgy osztották le a lapokat, hogy a spanyolok által megálmodott, Csehországban gyártott autóval a távol-keleti konkurenciát célozzák. Pontos árlistát majd július első hetében közölnek, addig annyit mondanak, hogy az alapmodell 5 millió Ft alatt lesz, egyébként meg a Hyundai Tucson/Kia Sportage/Nissan Qashqai megfelelő változatainál 6-7 százalékkal olcsóbb vagy 1-2 százalékkal drágább lesz az Ateca a felszereltséget is figyelembe véve.
Úgy számol a forgalmazó, hogy a Reference alap felszereltségből nem adnak el sokat, a legtöbben a középső Style-t választják majd, amely hagyományosan a legkedvezőbb ár/érték arányt nyújtja, de az Xcellence csúcsfelszereltség is népszerűnek ígérkezik az előzetes kutatások szerint. Jövőre a sportos megjelenésű FR modellel bővül majd a kínálat. Szóval igyekeznek lefedni az egész piacot, a kis benzines turbómotortól a 190 lóerős, automata összkerékhajtású dízelig – és a hírek szerint később még Cupra változatra is számíthatunk majd. Kezdettől fogva kedvező árú extracsomagokat is kínálnak majd a Reference, Style és Xcellence modellekhez, a színes (narancs, kék, piros) könnyűfém felniket a gyári tartozékok között kell majd keresni.
Jellegzetes seatos formai elemekből rakták össze a formát, a karosszéria alsó részén lévő fekete műanyag védőszoknya vastag, és nem hiányzik a kályhaezüst betét sem az első-hátsó lökhárítóról. Egy kicsit kisebb ugyan a Tiguan-nál, de az a kategória felső részén helyezkedik el, szóval az Ateca sem szűk, az alaphelyzetben 510 literes csomagtér alatt szükségpótkerék lapul, nincsenek rejtett rekeszek.
Az új szabadidő-autó a 2012-ben indított – tulajdonképpen a Leon modellcsaládot jelentő – termékoffenzívájának következő hullámát kezdi, 2017 cégéig még három újdonsága lesz a spanyoloknak, egy kisebb méretű szabadidő-autó és az új Ibiza is köztük lesz. Magyarországra szeptemberben érkeznek meg az első Ateca ügyfélautók, idén annyit fognak eladni, amennyit csak a gyár szállítani tud – 100 darab körüli mennyiségről beszélünk –, jövőre már félezer darab a cél.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!