Amíg az EQE villanyautó a 4 ajtós kupék táborát gyarapítja, ahol főhajtással emlékezünk meg minden ki- és beszállás alkalmával arról a formatervezőről, aki a lendületesen ívelt tetővonalat kitalálta, addig az EQE SUV kifejezetten nagy méretű és tágas karosszériával áll az utasok rendelkezésére. A megjelenést különféle csomagok segítségével lehet egyedibbé tenni, a hazai menetpróbára felsorakoztatott 8 autó például 7 különféle felnit mutatott meg a kínálatból – az AMG modellek osztoztak a közös 21 colos felnin, pedig ott is vannak alternatívák…
Csak a digitális LED-fényszórókhoz jár az azokat összekötő, világító LED-csík, a 2,6 millió pixeles okosfényszóró tudásáról annyit árultak el, hogy egy-egy fénypont 100 méteres távolságban egy 25×35 mm-es területet világít meg, tehát nagyon pontosan tudja körbevilágítani a többi közlekedőt, elkerülve azok vakítását – szikrázó napsütésben került sor a hazai próbára, úgyhogy erről még nincsenek gyakorlati tapasztalataim. Egyébként a külsőnél mindent az alacsony légellenállás elérésére készítettek, ezért van az, hogy a lökhárító alapformája egyforma minden modellnél, csak a részletek térnek el a normál, AMG Line és AMG változatoknál. Süllyesztettek a kilincsek, nagy méretű a tetőspoiler, áramlástanilag optimalizáltak a felnik, és a kocsi orrán lévő illesztési réseknél extra erős szigetelésekkel akadályozzák meg a levegő oda beáramlását.
Alapesetben a márka legújabb személyautóiról ismert, középen lévő nagy méretű érintőképernyővel rendelkező műszerfalat kapja a Mercedes-Benz EQE SUV, alternatívaként elérhető a 3 képernyőt közös üvegbúra alatt egyesítő Hyperscreen is. A kék-fehér belsőben kicsi furcsán hat a rózsaarany díszvarrás és -léc, de ez ugye konfigurálás kérdése, a belső térrel kapcsolatban egy kritikát tudok csak megfogalmazni: nincs majrévas. Márpedig ha az alapesetben 2,5 tonnás autó meglódul, bizony a légrugózás és összkerék-kormányzás se tudja feledtetni a valóságot – jó lenne valami biztos pont.
Nagyjából 90 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik a típust (a 300 és 350 4Matic 89 kWh, a 350 és 500 4Matic 90,6 kWh kapacitású telepet kap – eltérő a beszállító). A Mercedes-AMG modellek műszakilag a Mercedes-Benz EQE SUV 500-ason alapulnak, de a hajtómotorok és az akkumulátor is optimalizált hőmenedzsmentet kap, aminek köszönhetően nagyobb a csúcsteljesítmény. A fedélzeti töltő alapesetben 11 kW-os, opciósan 22 kW teljesítményű, legfeljebb 170 kW-os villámtöltésre van lehetőség – megfelelő töltőoszlopon 15 perc alatt 220 km-nyi energia vételezhető. A Mercedes-Benz EQE SUV-hoz felár ellenében kérhető a Flexibilis Töltőrendszer Pro néven töltőkábel, amelynek adapteres vége könnyen cserélhető és a töltési lehetőséghez igazítható, ennél ráadásul közvetlenül a kábel dobozán lehet állítani a töltőáram erősségét is.
A Mercedes-Benz hazai forgalmazója azzal próbálja tovább növelni az akkumulátoros-elektromos autók értékesítését, hogy mától az év végéig 500 000 Ft értékű ingyen üzemanyagot ad a villanyautó-vásárlóknak. A Mercedes me Charge alkalmazással igénybe vehető európai (mintegy 500 000 töltőpont) és hazai (1824 darab AC és 274 darab DC töltőpont) töltőknél az aktiválástól kezdve 3 éve van az első tulajdonosnak ezt leautózni. A Mercedes-Benz és Mercedes-AMG EQE SUV villanyautókhoz a márka többi villanyautójához hasonlóan 6 év/150 000 km Integrált Szervizcsomagot adnak, és a vásárlók vezetéstechnikai képzést is kapnak az új autóhoz.