Rögtön egy helyesbítéssel kell kezdjem ezt az írást, hiszen az Audi Q3-as nem érkezett Magyarországra – el sem ment innen. Győrben gyártják a kompakt szabadidő-autót, amelynek megkezdődött a forgalmazása, a legolcsóbb változata 9,6 millió Ft, és ahogy egy valamirevaló prémiumautónál megszokott, bőven lehet még az extrákra költeni. Egy összkerékhajtású 40 TFSI kulcsát ragadtam meg, a kesztyűtartóban elhelyezett papír tanúsága szerint a 13 milliós alapárat 17 millió forint fölé tornázták fel.
A sötétszürke karosszéria sportosan néz ki, és a kínálaton belüli helyzetének megfelelően a Q2-es és a Q5-ös vonalai keverednek, nem olyan karakteres az oldalfal domborítás, mint a kis szabadidő-autónál, de látványosabb a Q5-ösnél. Tele van monitorral a műszerfal, érdekes látni a térképen, hogy ACB-nek jelzi a közérteket, ettől eltekintve legfeljebb a középkonzol árnyékába, jobb oldalra eldugott rádió-hangerőszabályzó tűnt fel a pár kilométeres használat során.
Országúti tempónál csendes az utastér, a rugózásról nem tudok érdemi tapasztalatot mondani, ahhoz túlságosan rövid volt a tesztút, és a havas parkolóban pörgésen kívül a kanyarvételi tulajdonságokat se próbáltuk megfelelő helyszín hiányában; utóbbinál a látványos fénykép volt a fontos, nem pedig a kezelhetőség vizsgálata. De nem csak a sikermodell-esélyes Q3-as az Audi újdonsága, ezzel egy időben érkezett meg az A1-es kisautó második generációja hazánkba.
Ennél 6,5 millióról indul a választék, és egyelőre csak benzinmotor áll rendelkezésre, az 1,0 literes TFSI 95 vagy 116, az 1,5 literes TFSI 150 lóerővel. Az eplényi példány a középső teljesítményszinttel, de látványos, S Line külsővel szerelt példány volt 7 fokozatú duplakuplungos váltóval, amelynek jól állt az edition one kivitelhez választható turbókék fényezés. Nem hallani-érezni a háromhengerességet, a váltó gyorsan dolgozik, a futóműről a korábban említett körülmények miatt itt se tudok érdemben nyilatkozni – az elsőkerékhajtás okán ennél kihagytuk a pörgést.
A kisautó mivoltát nem tagadhatja le az A1-es, a második sorban a rendelkezésre álló tér legfeljebb átlagos, a meredek üléstámla miatt 1,9 méteres magasságnál már véges a fejtér. Sokat dob a belső téren a csupa-monitor műszerfal, itt jobban elérhető helyre került a rádió tekerője, mint a Q3-asnál. A sok extrafelszerelés indokolja, hogy a kesztyűtartóban lévő papírlap szerint több, mint 13 millió Ft-os példányban ültünk, ennyi pénzből már A3-asból is egész szép darabot lehet összeállítani; nem csoda, hogy a prémium-kisautó rétegmodell hazánkban.