A hibrid hajtást kétféle lehet: nagyon gyors, vagy nagyon takarékos. Jelenleg csak egy olyan típus van, ahol mindkétféle megoldás elérhető, és ez a Lexus GS sorozat. Első körben a 354 lóerő rendszerteljesítményű 450h forgalmazása indult meg, de ez inkább csak egy rétegmodell a különlegességre vágyóknak. A nagyautók derékhadát Európában 2 liter körüli dízelekkel értékesítik, és pontosan ezek ellenfele a most megérkezett 300h.
A japán mérnökök nem bírtak magukkal, és az alacsony szabványos fogyasztás – 4,7 l/100 km, vagy ahogy Nyugat-Európában mérik ezt újabban, 109 g/km – mellett bizony nem spóroltak a teljesítménnyel sem, 223 lóerő a rendszerteljesítmény. Ebből a 2,5 literes benzinmotor 181 lóerőt tud, az elektromotor legfeljebb 143 lóerővel segíti ki.
A fogyasztás mellett közepes és hosszú távon sokkal alacsonyabban a fenntartási költségek, mint egy modern turbódízelnél – nincs váltó, nincs turbó, nincs részecskeszűrő, az első fékbetét-cserére jellemzően csak 90 000 km-nél kerül sor. De rögtön megvásárlásnál spórolhat a Lexus GS 300h tulajdonosa, azonos szintre hozott felszereltséget nézve 1,8-4 millió Ft a japán autó árelőnye az automatikus váltós dízelekhez képest. És mindezt úgy, hogy a Lexusnál nincsenek feláras biztonsági felszerelések, hiszen minden ügyfél megérdemli a teljes körű védelmet.
A legolcsóbb Lexus GS 300h indulóára 12,47 millió Ft, és szép folyamatos lépcsőben egészen 19,64 millió Ft-os listaárig folytatódik a sor. A sokféle belső hangulatnak köszönhetően összesen 800-féle változatban érhető el a takarékos hibrid hajtással szerelt típus, azaz igazán egyedi kivitelek is összeállíthatóak különösebb nehézség nélkül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!