A kompakt kategóriában a legnagyobb hódítási aránnyal a Kia Cee’d büszkélkedhet, a vásárlók pedig a megbízhatóságot értékelik a legjobban – minden bizonnyal egy csalódást követően váltanak –, azonban az új generációnál a gyár mindent megtesz annak érdekében, hogy maga a termék is meggyőző legyen. Sportosabb megjelenést és vezethetőséget, ezzel párhuzamosan komfortosabb gördülést ígérnek, ezen felül a kategória egyik legtágasabb belső terének is örülhetnek az utasok.
A vásárlói preferenciák változása miatt alakul át a választék, búcsúzik a háromajtós karosszéria, amelynek a helyére az idei év végén hivatalosan bemutatkozó, egyébként pedig a pro_ceed tanulmány által megelőlegezett shooting brake kerül. Ma már az érzelmekre ható autóknál is igénylik a praktikumot az ügyfelek, ezért a váltás.
Amíg az ötajtós már szeptemberben a kereskedésekben lesz, a kombira bő egy hónapot kell várni, október vége felé érkeznek meg az első példányok, a shooting brake jövőre érkezik. A debütáló motorválasztékon felül jövőre kezdik forgalmazni a Continental 48V-os lágy-hibrid rendszerével szerelt benzin- (140 LE) és dízelmotoros (115 vagy 136 LE) változatot, és valamikor jövő ősszel várható a nagy teljesítményű GT modell érkezése.