Ott tart a Seat márka ma, ahol azt 2 évvel ezelőtt megígérték, azaz a tervek szerint növekednek az eladások a nehéz helyzetben lévő európai piacon is – nem csoda, a Toledo és az új Leon érkezésével végre vannak versenyképes autói is a márkának.
Most pedig itt van a legújabb modell, amitől további jelentős bővülést várnak – és ezt a saját tapasztalataikra alapozzák. Amikor a Seat márka néhány jelentős flotta-felhasználóhoz elvitte az új Leont bemutatni/kipróbálni, egyöntetűen kedvező volt visszhang: jól néz ki és tágas a belső, minden fontos extra elérhető, széles a motorválaszték. De majdnem mindenhol hozzátették, hogy manapság már a kombikat keresik az ügyfelek, akik hétköznap a céges ügyeket intézik a használók, hétvégén viszont családostul kerekednek fel. Ha nincs kombi, nem jósolnak nagy jövőt az autónak. Most azonban a Seat képviselőinek is volt azonnali válasza: semmi gond, márciustól kapható a Leon ST.
A 27 centivel nagyobb hátsó túlnyúlásnál és az ebből következő nagyobb csomagtérnél is sokkal fontosabb az újdonság érkezése a márka számára, hiszen ezzel egy időben jelenik meg a magyar nyelvű menü a médiarendszernél – az Audit követően másodikként a Volkswagen konszernen belül. Hamarosan az ötajtós Leon és az Alhambra is megkapja a magyarítást.
De egy másik téren is első a kombi, ehhez érhetőek el a radaros aktív biztonsági rendszerek. A távolságtartó tempomat érzékelőjét használja még a túlságosan rövid követési távolságra figyelmeztető Front Assist, ami az 5-160 km/órás sebességtartományban figyel -, illetve a városi féksegéd, amely 30 km/órás tempó alatt képes vészfékezéssel jó eséllyel megállítani az autót, és ezzel megakadályozni a koccanásokat.
Öt motorral, kilenc teljesítménnyel indul a forgalmazás – úgy számolnak az 1,4 literes TSI és az 1,6 literes TDI lesz majd a legnépszerűbb -, az összkerékhajtású Leon 4×4 forgalmazása a 10 lóerős TDI-vel indul. Az év második felétől lesz elérhető a hengerlekapcsolással spóroló 1.4 TSI ACT motor (140 LE), illetve az összkerékhajtás a 2.0 TDI-vel (150 LE). A legolcsóbb Seat Leon ST ára (1.2 TSI 86 LE) 4 199 000 Ft, a legolcsóbb dízelért 5 851 000 Ft-ot (1.6 TDI, 90 LE) kell fizetni, és ebben az árban már néhány ajándék extra is benne van, amit a piaci bevezetés kapcsán az összes autó megkap.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!