Az AutoBild grafikusai szabadították meg minimális álcázásától a Mercedes CLA kombit, pardon, nem zöldséges merciről van szó, úgyhogy Shooting Brake-et, így már a hivatalos bemutató előtt láthatjuk a kecskeméti gyár nagy újdonságát – a képeket nagyobb felbontásban megnézhetik a német oldalon. Magyar vonatkozású újdonság még az új Suzuki Celerio megjelenése is, annyiból, hogy a kínálatban ezzel váltják ki a Splash-t, amely közvetlen utód nélkül fog majd kifutni.
A harmadik nagy magyar újdonság az Audi TT új generációja lesz, amelyet még tavasszal megismerhetünk majd. Az indokolja a sietséget, hogy az év végén már a Q7-es második generációjával lesznek elfoglalva Ingolstadtban.
Noha a Mini nemrég azt ígérte, karcsúsítja a modellpalettát, egyelőre nem kezdenek tisztogatásba, helyette jön az ötajtós karosszériájú Mini, amelyet a Schipol repülőtér rakodási részén sikerült lefényképezni – talán a Detroiti Autószalonon esedékes bemutatóra szállítják ezt a prototípust. A BMW nagy dobása az idén az új 2-es Active Tourer lesz, az elsőkerékhajtású, kompakt egyterűnek először az ötszemélyes változatát ismerhetjük meg, ősszel pedig a nyújtott, hétszemélyes karosszéria is bemutatkozik majd. A Volkswagennél már tűkön ülnek a termékstratégák, nehogy idő előtt kiszivárogjon valami az idén várható új Passat-tal kapcsolatban, a kémfotókon is csak tetőig álcázott autókat láthattunk, vagy olyat, amely még az aktuális generáció karosszériáját használta. Az MQB-alapra való átállás mellett annyi lesz a nagy változás, hogy immár kezdettől fogva leválasztják a modellsorozatról a négyajtós kupét, amely a jövőben a márka csúcsmodellje lesz majd. Persze a wolfsburgiak addig se unatkoznak, szép csendben megindult az új Golf Sportsvan forgalmazása Németországban.
Az olcsóautóra vágyók hamarosan üdvözölhetik a Datsun első európai autóját, a togliatti Lada-gyárban Kalina alapra készülő új lépcsős hátú modellt. Sajnos, első körben csak a helyi (és a Szovjetunió utódállamai) piacnak készül az autó, de nem lehet kizárni, hogy idővel már az Európai Unióban is piacra lépnek majd az autóval. Ennél elérhetőbb lesz a Toyota-PSA mini második generációja, amely továbbra is három megjelenéssel és azonos műszaki tartalommal készül majd Csehországban.
A Fiat-nál nem nagyon tudják tovább húzni a kompakt autó utódlását, és jön az új Ducato haszonjármű. A Ford-nál tavasszal az Ecosport nevű szabadidő-autóval kezdenek, és várhatóan már az idén megindítják az évek óta ígért új Mondeo – és a kapcsolódó egyterű – forgalmazását. A Honda a Jazz utódlással és a Vezel nevű kis szabadidő-autóval jön, utóbbi közvetlen vetélytársa lesz majd az új Kia Soul-nak. A Mazdánál nagyon érik már a Mazda2 leváltása, és legalábbis tanulmányként várható az új MX-5-ös (vagy annak olasz megfelelője, az Alfa Romeo Spider) leleplezése.
A Nissan Qashqai első – még nullszériás – példányai már itt vannak hazánkban, a forgalmazás február elsejével indul, az első ügyfélautók nem sokkal ezt követően érkeznek majd meg. Azon kívül, hogy az Opel folytatja a Szentgotthárdon gyártott motorok folyamatos bevezetését, már a Corsa-utódon dolgoznak gőzerővel a mérnökök. A márka másik nagy újdonsága nem is annyira újdonság, hiszen a Chevrolet Spark-utód az Opel kínálatát fogja majd gyarapítani utóbbi márka európai távozásával. A Renault-tól talán a kínálatot megkoronázó egyterű-szabadidő-autóra számíthatunk, illetve a Trafic (és az Opel Vivaro) utódlása is napirenden van. A Seat a szabadidő-autós körítéssel rendelkező Leon kombi után bemutatja kompakt szabadidő-autóját, a koda mérnökei pedig már készen vannak a Fabia harmadik generációjával. A Volvo az XC90-es utódjával kezdi meg a márka jövőjét jelentő építőkészletének gyakorlati alkalmazását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!