Kicsit átrajzolták ugyan a Peugeot 208-as orrát a modellfrissítés alkalmából, de ember legyen a talpán, aki a ködlámpa körül kialakított fészkeket és a hajszálnyival nagyobb méretű hűtőrácsot észreveszi. Sokkal látványosabb változást jelentenek a matt, texturált fényezések, amelyeket először a franciák alkalmaznak nagyszériás gyártásban.
Arról van szó, hogy a rozsdavédelmi rétegen felül kap egy alap fényezést a karosszéria, amelyre aztán ráfújják azt az áttetsző lakkot, amely száradás közben rücskös felülettel szilárdul meg. A Peugeot szerint jól ellenáll a mikrokarcolásoknak, azaz nem fényesedik ki akkor sem, ha rendszeresen gépi autómosóba viszik a kocsit. Arra a kérdésemre, hogy mi történik akkor, ha majd húsz évesen lemattul a fényezés, nem sikerült választ kapjak. Azt viszont megtudtam, hogy sérülés esetén teljes elemet kell újrafényezni, mert nem lehet egyszerűen „beleködölni” a meglévő részbe.
Manapság egyedülálló a kisautók között a matt fényezés, ráadásul nem is kérnek érte sokat, egy normál metálfényért is elkérnek manapság 145 ezer Ft-ot. Egy világosabb és egy sötétebb szürke árnyalatban érhető el a különleges fényezés, ami természetese kombinálható az új színes csomagokkal. A sajtóbemutató alkalmából egy sötétszürke-matt fényezésű, Lime Yellow csomagos autót vittem el egy körre, ls igazából csak egyvalamin csodálkoztam: a kívül-belül szürke-rikítózöld 208-asba vajon miért barna könyöklő került? Később se tudott senki érdemben válaszolni erre.
A próbált autóban a legerősebb, 120 lóerős BlueHDi dízel dolgozott, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. Budapesten belül mentem vele pár kilométert, és azt kell mondjam, hogy nem igazán érezte otthon magát. Kulturált a motor, de városban nagyon alacsony fordulaton üzemel, sokkal jobban mehet ez városon kívül, vagy még inkább autópályán – helyette araszolás, és 50-60-70 km/h-val haladás jutott nekünk. Az alaposan felextrázott autó duplájába kerül az alapváltozatnak, azaz 3 helyett 6 millió Ft, ami nem olcsó, de a prémium-ellenfelekhez képest igenis jó ajánlat.
Az új extrákkal – koccanásgátló, javított képminőségű tolatókamera (szürkületben is remek képet ad), okostelefon-tükrözésre képes fejegység (iOs és Andriod), választható hatfokozatú automatikus váltó – nem kell elbújnia ezek elől a Peugeot 208-asnak, bár igaz, hogy hazánkban inkább a közepesen felszerelt, 1,2 literes benzines szívómotorral és ötajtós karosszériával rendelkező példányokat kedvelik a vásárlók. Muszáj még megemlíteni így a rövid ismertető végén, hogy már a második felszereltségi szinten ott van a fedélzeten az érintőképernyős fejegység, azaz a különleges fényezéshez hasonlóan ehhez is könnyen hozzá lehet férni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!