Az előrejelzések szerint 2020-ra már évente 700 ezer hibrid hajtású autót vesz majd fel az európai piac. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a szabadidő-autók szegmense a leggyorsabban bővülő kategória, tulajdonképpen teljesen logikusnak tűnik, hogy aki nagyot akar szakítani, annak szüksége lesz egy hibrid SUV-re vagy crossoverre. A Kia ráadásul nem az aktuális palettáról dobott piacra vegyes hajtású verziót, hanem teljesen új autót terveztek a szintén vadonatúj hajtáslánc köré.
Bár a Niro magasépítésű, nem vitás, hogy a Toyota Prius vásárlóira utazik a Kia. A hajtáskoncepció ugyanakkor még úgy is eltérő, hogy a Kia is szívó benzinmotor (1,6 literes) mellett döntött. Merthogy hatfokozatú, duplakuplungos váltót alkalmaznak, aminek az az eredménye, hogy ha sietősebbre vesszük a figurát, akkor sem bőg fel a motor. A vezetési élmény olyan, mint egy nyomatékosabb, dízelmotoros, automatikus váltós autónál, csak éppen sokkal kifinomultabb és halkabb, a villanymotor és a benzinmotor közötti átmenet teljesen észrevétlen. Arról nem is beszélve, hogy sok hibriddel ellentétben a finom lassításnál a fékpedálon nem lehet érezni, ahogyan a „villamos fékezésről” átvált a rendszer az üzemi fékre. A Niro működése nagyon harmonikus, az elektromotor rásegítése feledteti, hogy az 1,6-os szívómotor önmagában nem egy nyomatékbajnok erőforrás. Az elektromos hatótáv óvatos gázpedálkezeléssel 2-3 kilométer közötti, tapasztalataink szerint pedig kb. 70 km/órás tempóig gyorsíthatunk a villanymotorral. Érdekes, hogy a legtöbb, mostanában piacra dobott hibriddel ellentétben nincs külön EV-mód, vagy a töltést elősegítő menetprogram – őszintén szólva nem is hiányzik. A Niro egyébként pedig a sofőr „munkáját” is értékeli (gázadás, fékezés stb.), emellett a navigációs rendszertől kapott információk alapján figyelmeztet, ha el kell venni a gázt egy-egy kanyar előtt. A 16 centis hasmagasság és az összkerékhajtás hiánya mutatja, hogy crossover létére nem terepre való járműről van szó, egy Cee’d ennél csak egy centivel hordja lejjebb a hasát.
Az új Kia méretét tekintve a Cee’d és a Sportage között helyezkedik el, 4,36 méteres hosszával előbbinél 4,5 centivel nagyobb, utóbbinál 12,5 centivel rövidebb. A lényeg azonban a 2,7 méteres tengelytávolság, ami azt eredményezi, hogy közel hozza a Sportage térkínálatát, négy személynek bőséges a hely, a lábtér különösen nagyvonalú a külméretekhez képest. Az már csak hab a tortán, hogy igényes a berendezés, de szerintem azt is nagyra értékeli majd a piac, hogy nem egy űrhajó belsejű modellről van szó. A 427 literes csomagtartóra szintén csak jót lehet mondani, egy hibridtől kifejezetten szép érték.
A Niro már rendelhető a hazai Kia-kereskedésekben – az újdonságot is 7 év/150 000 kilométeres garanciával kínálják. A koreai gyártású Niro indulóára 6 999 000 Ft, ami a teljes ellátmányt (alap az automata klíma és a tempomat) és a Toyota Prius 9 690 000 Ft-os árcéduláját figyelembe véve roppant versenyképes. Arról nem is beszélve, hogy végre itt egy hibrid, amely a klasszikus vezetési élmény szempontjából egy fikarcnyival sem rosszabb a hagyományos modelleknél.
Kia Niro
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 147 Nm 4000/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 32 kW (44 LE)
Max. forgatónyomaték: 170 Nm
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény: 104 kW (141 LE)
Max. forgatónyomaték: 265 Nm
Hossz./szél./mag.: 4355/1805/1535 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Saját tömeg: 1425 kg
Csomagtér: 427-1425 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Max. sebesség: 162 km/h
Átlagfogyasztás: 3,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 88 g/km
Alapár: 6 999 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!