Köd, eső, hideg – ideális időjárás egy Jeep bemutatóhoz. Kezdte előadását Andrew Higgins, az FCA CEE ügyvezetője, aki rögtön azzal folytatta, hogy elégedett a teljesítménnyel. Európában 60,8%-os növekedést produkált a Jeep január-október között (jelenleg 15 másodperceként értékesítenek egy autót), Magyarországon még ezt is sikerült túlszárnyalni a vizsgált időszakban bekövetkezett 70%-os bővüléssel.
Ebben fontos szerepe volt annak, hogy amíg 2017-ben csak négy, idén már kilenc helyen lehet vásárolni-szervizeltetni a márka autóit, és 2019-ben további hálózatbővülésre lehet számítani. Ráadásként termékfronton is fontos újdonságok vannak, a kompakt Renegade új benzinmotorokat kapott, a Cherokee megjelenését konszolidálták, és megérkezett a teljesen új Wrangler. Egységes változás a kínálatban, hogy a dízelek AdBlue befecskendezést kaptak, és a legújabb (nagyobb felbontás, erősebb hardver) uConnect fejegységek kerültek a műszerfal közepére.
Minden eddiginél civilizáltabb a Wrangler, javítottak a minőségérzeten, ott ahogy az egy igazi terepjáróhoz illik, a kormányfűtés külön kapcsolót kapott, nem menüből kell aktiválni, mint a többi Jeepnél. Az összkerékhajtás különböző módjait is karral kell kiválasztani. Apropó összkerékhajtás, a Sport és Sahara modelleknél alkalmazott Command-Trac rendszer 2,72:1 arányú felezőt kap, ami általánosnak mondható, míg a kifejezetten kemény terepre szánt Rubicon esetén differenciálzárak, kiakasztható első stabilizátor és 4:1 arányú terepfokozat van; kifejezetten lassan lehet araszolni. Annyira, hogy ez már túlzás az Európában megtalálható „terepekhez”.
Ahogy eddig, az ajtók, a tető (háromféle választási lehetőség van) leszerelhető, a szélvédő előrehajtható, a Jeep mérése szerint két ember az autóhoz mellékelt szerszámokkal 19 perc 41 másodperc alatt tudja kabrióvá alakítani a Wranglert. Azt már nem mérték, mennyi időbe telik a visszaszerelés, de mondták, hogy az ajtók megfelelő visszaakasztása matatós. Erdei utakon magabiztosan mozog a terepjáró, egyedül azt kell szokni, hogy a kerekekhez képest sokkal beljebb ül az ember. Kemény terep nem volt, még utcai abroncsokkal szerelt Renegade is gond nélkül haladt végig a kijelölt útvonalon.
Én ez utóbbit a közúti körön vezethettem, sajnos nem az új benzines, hanem egy 2,0 literes dízellel szerelt példányt. Még a 19 colos felnik ellenére is egész jó volt a rugózás. Érdekes, a Jeep kínálatában a Grand Cherokee és a Renegade adja a legtöbb helyet a vezetőnek, a két köztes modell, a Compass és a Cherokee is hajszálnyival szűkebb.
A Jeep kínálatában mindig is újítónak számító Cherokee (1984 – önhordó karosszéria) megjelenése kevésbé radikális, de ez jól áll az autónak, az igazi nagy újdonság a 70 literrel megnövelt befogadóképességű csomagtartó. Ennek is szerepe volt, hiszen a közvetlenül a Mikulás előtt megtartott hazai menetpróbán a perbáli Mézeskalács Óvoda csoportjainak vittünk ajándékokat – macikat, ismeretterjesztő- és kifestőkönyveket, gokartokat, stb.
Mit hoz a jövő a Jeep márka számára? Először is újabb márkakereskedéseket, 2020-ban pedig a Gladiator nevű pickup is megérkezik majd Európába. Nemzetközi szinten pedig az európai, egészen pontosan olaszországi gyártást akarják fejleszteni, a Renegadehez hasonlóan itt készülhet majd a márka új belépőmodellje, amely a kiskategóriában indul harcba a vásárlókért.