A Renault választékának legkelendőbb tagja a Mégane, melynek 2008 év végén bevezetett harmadik generációjából eddig mintegy 730 000 darabot értékesítettek a földkerekség 110 országában. Népszerűségét mindenekelőtt a tetszetős formatervnek, a széles körű választéknak, továbbá az agresszív árpolitikának köszönheti, de a minőségi előrelépés és a javuló megbízhatóság sem elhanyagolható szempont. Elődjével összehasonlítva ugyanis a Mégane III esetében 40%-kal kevesebb meghibásodást tapasztaltak az első évben, így például az ADAC német autóklub statisztikáiban is előkelőbb helyen szerepel.
Pályafutása félidejéhez érkezve most felfrissítették és újabb értékekkel gazdagították a Mégane családot: a háromajtós Coupét, az ötajtós ferdehátú Berlinét, a Grandtour kombit és az RS sportmodellt – a Coupé-Cabriolet kivitelt nem érintette a ráncfelvarrás.
Láthatóan szabad kezet kaptak a formatervezők, akik alaposan ki is élték újítási hajlamukat, s zavarba ejtően sokféle arcberendezést rajzoltak a kocsinak. Az alapváltozatoktól különböznek a combosabb motorizáltságú GT illetve a GT Line „sportcsomagos” verziók, megint más a Coupé, s persze eltérő az RS orrkiképzése is. A lényeg, hogy a hűtőmaszk fényes fekete betétet, a ködlámpák pedig krómozott házat kaptak, magasabb felszereltségi szint esetén pedig még néhány nikkelezett látványelem gyarapíthatja a különbségek sorát. Azután itt van a LED-es nappali menetfény is, ami húzódhat a fényszóró alatt, egyenes vonalban, avagy a GT/GT Line kiviteleken a lökhárító alsó részén, bumeráng alakban. Persze ez csak a közepes Dinamique szinttől széria, ahogy a karosszéria színére fújt oldalsó védőcsíkok és ajtókilincsek is. Ezenkívül két új árnyalattal (Majorellekék és gyöngyházfehér) bővült a színpaletta, és sportosabb rajzolatú alufelnik közül lehet válogatni.
Belül krómozott ajtókilincsek és hatféle új kárpitozás, továbbá a komfortindex, a visszagurulásgátló, a tolatókamera, a Bluetooth telefonkihangosítást és USB/AUX csatlakozást kínáló R-Plug&Radio+audiorendszer, valamint a levegőminőség-ellenőrzéssel megspékelt kétzónás klímaberendezés megjelenése hivatott emelni a minőségérzetet. Külön említést érdemel, hogy 100 ezer forintos felár ellenében immár automatikus fényszóróvezérlés és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is kérhető a francia kompakthoz.
Nem az erővel spórolnak az Energy turbómotorok
Hazánkban jelenleg ötféle benzines és négy dízel alkotja a Mégane motorpalettáját, amely a 90-265 lóerő közötti teljesítményskálát fedi le. A friss fejlesztésű, start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel ellátott Energy motorokkal bővült a választék, közülük elsőként az 1.2 TCe verziót próbáltuk ki. A közvetlen benzinbefecskendezéses, mindkét oldalon változó szelepvezérlésű négy hengeresből turbófeltöltéssel sajtoltak ki 115 lóerőt és 190 Nm-t. 1500-as fordulatig, főleg magasabb fokozatban érezni, hogy küzd a teher alatt, utána viszont „nő a pálma”, s derekasan viszi a kocsit. Szépen pörög fel, kellően rugalmas, emellett nagyon kifinomult, a gyári adatok alapján pedig takarékos is. Még ennél is megnyerőbb az 1,6 literes, 130 lóerős dízel, amit nemrégiben teszteltünk egy Grand Scénicben. Felettébb kellemes és csendes, kényelmesen vezethető utazóautóvá avatja a Mégane-t, ha pedig valakinek sikerül reprodukálnia a laboratóriumi körülményeket, akár 1500 kilométert is megtehet egy tankkal. Persze lehet ezt még fokozni, hiszen az Energy dCi 130-asnál korábban megismert „Formula-1-es technikai megoldásokkal” felvértezett 1.5 dCi motor (maradt 110 lóerős, de a nyomatéka 20 Nm-rel 260-ra nőtt) papíron beéri mindössze 3,5 literrel… Ezt nem volt alkalmunk a gyakorlatban ellenőrizni, de a nyolcszelepes amúgy is csak ősszel csatlakozik a kínálathoz. A megújult Mégane már 3,4 millió forinttól elvihető az 1.6 16V (100 LE) benzinmotorral, ám mivel az új generációs egységek csak magasabb felszereltséggel választhatók, azok esetén mélyebben kell a pénztárcába nyúlni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!