Az a benyomásom, mintha a Nissan „crossover-láza” a pick-up fejlesztőit is elérte volna. Az hagyján, hogy az előző Navarához képest sokkal lágyabbak az új nemzedék vonásai, de amikor behuppantam a vezetőülésbe, rögtön minden ismerősnek tűnt. A kormánykerék, a középkonzol és a műszeregység is a Qashqaiból származik, amivel az volt a célja a Nissannak, hogy a Navara olyan otthonos és személyautós legyen belül, mint a közönség által annyira kedvelt crossover. Sőt, a 360 fokos körkamera-rendszert és az ütközéselkerülőt is megkapta a modell!
A látvány és a felszereltség nem minden, ugyanis a teljesen új tervezésű ülések nagyon komfortosak – ha nem látnánk a hosszú gépháztetőt és nem lenne morgós hangú a dízelmotor, tényleg azt hinnénk, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Már csak azért is, mert hiába maradt a felépítés változatlan (hosszmotoros elrendezés, létraalváz) a Double Cab verzió esetében elhagyták a laprugós futóművet és a kategóriában elsőként csavarrugós megoldás mellett döntöttek. Az eredmény pedig, hogy a Navara úgy csillapítja az úthibákat, mint egy személyautó, miközben a vontatható tömeg 3500 kg-ra, a terhelhetőség pedig egy tonna fölé nőtt (Double Cab 160: 1062 kg).
Szóval meglepően komfortos a Double Cab kivitel, és az új, 190 lóerős biturbó dízellel combos is. A Renault-tól származó egység 450 Nm-es nyomatékot termel, amit az opciós, hétfokozatú automatikus váltó ügyesen oszt be. Ezzel a karosszériával és hajtáslánccal már tényleg olyan, mint egy crossover, csak azt kell megszokni, hogy a kormány a „műfaji” adottságoknak megfelelően kevésbé közvetlen, no meg hogy a fordulókör óriási.
A Navara egészen más arcát mutatja meg a King Cab változat. Az elnevezés azért erős túlzás, mert ugyan itt is van második sor, amit a menetiránnyal szemben nyíló „félajtókon” át lehet megközelíteni, de a lehajtható lapú ülések és a szerény lábtér csak vészmegoldásként jöhetnek szóba. Kétségtelen, hogy a 20 centivel hosszabb rakfelület miatt így is van létjogosultsága ennek a verziónak, de nyilvánvalóan nem ez lesz a népszerűbb.
A King Cab konfigurációja egyébként jelentősen eltér a „nagyfülkésétől”, hiszen hátsókerékhajtással is elérhető lesz (Magyarországon kezdetben csak 4WD), ugyanakkor itt csak a 160 lóerős motor áll rendelkezésre, méghozzá kézi váltóval. A laprugós futómű miatt ez a modell értelemszerűen hadilábon áll a komforttal, megpakolva pedig annak ellenére hiányzik az erő alacsony fordulaton, hogy a 403 Nm-es nyomaték elvileg már 1500-tól lehívható. A vajpuhán kapcsolgató automatával szemben nagy kontrasztot képvisel a hosszú úton és nagy erővel mozgatható, szűk áttételezésű, hatgangos kézi váltó – itt lehet érezni, hogy ebből a kivitelből nem veszett ki a munkaautó jelleg.
Ha már pick-upról van szó, nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy az alapkivitelek a tárcsafékekhez képest kevésbé hatékony, de tartósabb dobfékkel érkeznek, a láncos vezérlésű blokk esetében meg egyszerűen elhagyták a modern dízelek rákfenéjének számító kettős tömegű lendkereket (a kézi váltós modelleknél). A karbantartási költségek kordában tartását szolgálja, hogy az olajcsere-periódust 2 évre, vagy 35 ezer kilométerre tolták ki, miközben a váltóolajat a kocsi teljes élethossza alatt sem kell kicserélni. Szintén javítja a piaci esélyeket, hogy a Navarára 5 évig, vagy 160 ezer kilométerig érvényes garanciát vállalnak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!