Messze északra utaztatta a Volkswagen az AutoBild újság szerkesztőit, hogy a saját, Észak-Svédországban található tesztpályáján tegye lehetővé számukra a Golf hamarosan várható, de még be nem mutatott változatainak kipróbálását. Az egyedüli nehezítés a -26,5 fokos hőmérséklet volt.
Talán a legtöbben a kombi karosszériára várnak, és nem fognak csalódni. Tovább növelték a raktér méretét, és ezúttal nem próbáltak meg görcsösen egyedi megjelenést adni a hátsónak. Alaphelyzetben 605, a hátsó üléseket ledöntve 1665 literes a csomagtér, igaz, utóbbi esetben nem sík a padló. Nagyjából kétezer euró lesz a felára a 2013. augusztusától elérhető Golf Variantnak.
Ezzel szemben az összkerékhajtású 4Motion már rendelhető is, igaz, csak a nyár elején szállítják le az első példányokat a vásárlóknak. ennél már ötödik generációs Haldex kuplung irányítja a nyomatékot a megfelelően tapadó kerékre, a 105 vagy 150 lóerős dízel kombinálható összkerékhajtással.
A BlueMotion esetén 3,2 l/100 km-es szabványos átlagot ígér a gyár, ami azért eléggé elméleti értéknek tűnik. Az 1,6 literes dízel teljesítményét 110 lóerőre növelik, a váltóáttételeket tovább nyújtják – állítólag már ezres fordulattól használható nyomatékot nyújt az erőforrás. 15 mm-es ültetés és különösen alacsony gördülési ellenállású abroncsok is hozzájárulnak még a spóroláshoz a nyártól elérhető spórmodellnél.
A Golf GTI-t tanulmányként már megismerhettük, most már az is biztos, hogy 220 lóerős 2,0 literes turbómotort kap, és 246 km/óra a végsebessége, és nem kell összehúzni a rugóit sem. De csak ha nem sajnálja az ember a Performance csomag egyelőre ismeretlen felárát, a 230 lóerővel ugyanis már 250 km/órát ér el a májustól kapható sportváltozat. Ezzel egy időben kerül a kereskedésekbe a GTD, amely a 2,0 literes TDI 184 lóerős változatát használja. Ez is gyors (230 km/h), de nem ez az elsődleges fegyvertény, hanem a 4,2 literes – laboratóriumban mért – átlagfogyasztás.
De készül az igazi, forró ferdehátú Golf is, amelyet még ráadásul álcáztak is egy kicsit. Nem mintha nem lehetne látni az első lökhárító sarkaiba vágott nagy méretű szellőzőnyílásokat, de hát mégiscsak egy olyan változatról van szó a Golf R esetén, ami csak 2014-ben kerül a kereskedésekbe. Aki tud addig várni, 290 lóerős teljesítményű 2,0 literes turbómotornak, 7 fokozatú DSG váltónak és 4Motion összkerékhajtásnak örülhet. Állítólag lesz még vadabb változata is…
…és persze lesz még környezetbarátabb Golf is, a 2014 közepétől elérhető E-Golf. Ennél 115 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, és 200 kg-nyi akkumulátor biztosít 275 km – laboratóriumi körülmények között mért – hatótávolságot, legfeljebb 135 km/órás csúcssebesség mellett. Ez még a 38 000 euróra taksált Golf R-nél is drágább lesz.
További képeket az AutoBild újság német nyelvű weboldalán találnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért