Ha valaki kicsit is jártas a használt autók világában, az pontosan tudja, hogy a Honda Jazz mennyire jól tartja az árát, az idősebb, nagy futásteljesítményű példányok sem olcsók a hasonszőrű modellekhez képest. Erre egyetlen magyarázat létezik: a piac a legtöbbször jól árazza be az egyes modelleket, a Jazz pedig nem csak megbízható és strapabíró kocsi hírében áll, az okos térkihasználás miatt jóval nagyobb autókéval vetekszik a kabin mérete.

A szintén friss HR-V szabadidő-autóval mutat rokonságot a belső design. A CVT-váltó felára 300 ezer forint A szintén friss HR-V szabadidő-autóval mutat rokonságot a belső design. A CVT-váltó felára 300 ezer forint

Utóbbi koncepció állt az új Jazz fejlesztésének középpontjában is, vagyis a cél az volt, hogy maximális helyet biztosítson az utasoknak, s a lehető legkisebbre „húzzák össze” a műszaki alapokat. S hogy mindez mit jelent a gyakorlatban? Az igencsak komoly, 95 mm-es hossznövekedés ellenére még mindig 4,0 méteren „belüli” miniegyterű hihetetlenül tágas, pontosabban a hátsó lábtér minden várakozást felülmúl. Amikor beállítottam saját magamra a vezetőülést, a hátsó sorba ülve jó arasznyi hely maradt a térdem és az ülés között, pedig közel 190 cm-es vagyok. Ez még akkor is meglepő, ha tudjuk, a tengelytáv 3,5 centivel gyarapodott. Szóval a helykínálatra biztosan nem lesz panaszunk, már csak azért sem, mert elöl 30, míg hátul 20 mm-rel nőtt a vállszélesség. Amiért a kategória legpraktikusabb autója címre is joggal pályázik a Jazz, az nemcsak a jól bevált Magic Seat hátsó üléssor miatt lehetséges (a hátsó ülések lapja felhajtható, így nagyobb álló tárgyakat is szállíthatunk), hanem mert az anyósülés is teljesen ledönthető, így 2,48 méter hosszú, egybefüggő sík rakfelületet kapunk! A csomagtér természetesen nagyobb kapacitású a hossznövekedés miatt, a 354 literes befogadóképesség 17 literes pluszt jelent.

Az ülőlapok lehetnének hosszabbak, de a tér hatalmas, és a Magic Seat ülésekért is piros pont jár Az ülőlapok lehetnének hosszabbak, de a tér hatalmas, és a Magic Seat ülésekért is piros pont jár

Bár a külső szerintem nem változott előnyére, és több szemszögből sem tűnik harmonikusnak, el kell ismerni, hogy komoly erőfeszítéseket tett a Honda, hogy értékesebb legyen a belső. Ez egyrészt igényesebb anyagokat, másrészt teljesen áttervezett középkonzolt jelent. Noha az anyagminőség még így sem kiemelkedő, sokkal gusztusosabb a vezetői környezet, főleg, ha valaki áldoz a számos Hondához elérhető Honda Connect rendszerre, amely az okostelefonok logikája szerint kezelhető. A méretes érintőképernyő alatt teljesen új, érintésérzékeny panelt találunk a szellőzés/fűtés/hűtés funkcióihoz, ami ugyan látványos, de menet közben jobban örülne a vezető egy tekerőgombos megoldásnak.

2,5 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az új Hondában 2,5 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az új Hondában

Egyébként a sofőrnek jó dolga van, ha a kormányzás, a futómű és a váltó szempontjából közelítjük meg az autót. A volán 22%-kal gyorsabban reagál az elfordításra, mint eddig, a futómű pedig nemcsak jól csillapítja az úthibákat, hanem még nagy tempónál abszolvált kanyarokban sem engedi túlzottan megdőlni a karosszériát. Ami pedig a manuális váltót illeti (opcióként CVT is elérhető), rövid utakon, pontosan kapcsolható a szerkezet, vagyis éppen olyan, amilyet a Hondától megszoktunk. Az új fejlesztésű, számos friss technikai megoldással felvértezett – könnyebb főtengely, csökkentett súrlódás, műgyantából készített szívósor – Atkinson-ciklusú, 1,3-as benzinmotor (egyelőre ez az egy egység van) már más tészta: hiányzik belőle a nyomaték, amit még úgy sem tudnak palástolni, hogy extrémen rövid áttételezésű a váltó, 50-nél sík úton a nyilacska már felvillan a műszerfalon, hogy kapcsoljunk hatodikba. Az erőhiánnyal nem is városi környezetben van probléma, de ha két személlyel vérszegénynek tűnt, nem is gondolok bele, hogy négy utassal és csomagokkal milyen a produkció egy hegyes-völgyes úton, márpedig a Jazzt szinte a világon mindenhol családi autónak veszik.

Vadonatúj, a korábbiénál 12%-kal könnyebb „globális” platformra épül a Jazz Vadonatúj, a korábbiénál 12%-kal könnyebb „globális” platformra épül a Jazz

A megerősített karosszériaszerkezeten túl számos új, a biztonságot fokozó fejlesztést kapott a Jazz. A legfontosabb, hogy mindegyik európai Jazzhez alapáron jár az Aktív Városi Fékrendszer, amelynek célja, hogy segítsen elkerülni a kis sebességnél (max. 32 km/óra) előforduló baleseteket, illetve ha elkerülhetetlen az ütközés, csökkentse annak mértékét (a rendszer pásztázza az utat, és automatikusan fékez). A friss vezetéstámogató segédletek között találjuk még a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert, a táblafelismerőt, az intelligens sebességhatárolót, a sávelhagyásra figyelmeztető segédet és az automatikus távolsági fényszórót. Ahhoz képest viszont, hogy ez a Honda tényleg teljes értékű, a korábbinál is tágasabb családi kocsi, már nem is szorul különösebb magyarázatra a 3,7 millió forintos indulóár.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!