Jelenleg 50%-os a hibrid részarány az Aurisnál, és úgy számolnak, hogy a CO2-alapú adózás európai terjedésével ez csak emelkedni fog a következő években. Az ügyfelek az alacsony fogyasztás és kis karbantartási igény mellett azt is szeretik a benzin-elektromos változatban, hogy nagyon csendes és finom a működése; a modellfrissítés alkalmából a mérnökök mindent megtettek annak érdekében, hogy ez utóbbi a benzin- és dízelmotoros autókra is igaz legyen.

Lebegő középkonzolt valósítottak meg, de a fényes fekete rész alig ugrik elő a szürkeség tengeréből Lebegő középkonzolt valósítottak meg, de a fényes fekete rész alig ugrik elő a szürkeség tengeréből

A sok vízszintes (esetenként krómmal kiemelt) vonallal igyekeztek szélesebbnek láttatni az autót, a LED-es hátsó lámpák fénye is karakteres lett, próbálták a megjelenést minden részletében sportosabbá tenni. Ez annyiból helyénvaló, hogy a felfüggesztés hangolása továbbra is határozott, a kormányzást is úgy kalibrálták, hogy nagy tempónál közvetlenebb legyen a visszajelzés. A műszerfalnál két csőben helyezték el a fő analóg műszereket, a kettő között kapott helyet a 4,2 colos képátlójú, nagyon gyors működésű multifunkciós kijelző. Utóbbi tulajdonságot már csak azért is emelem ki, mert a középső érintőképernyős fejegység feltűnően lassan működött, a navigációra visszakapcsolva bő 5 másodpercig tartott, mire betöltődött a térkép és megjelent az út. A Toyota képviselője szerint azért lassulhatott be a rendszer, mert a menetpróba miatt számos, több köztes céllal megszakított útvonalat töltöttek be a memóriába, ami leterhelte a processzort…

A csomagtér változatlan, de a szükségpótkerék immár feláras extra A csomagtér változatlan, de a szükségpótkerék immár feláras extra

Igazán hasznos elektronikai újdonság, hogy egységes, 160 000 Ft-os felár ellenében elérhetővé tették a Toyota Safety Sense elnevezésű rendszert, amely az év végéig a személyautó-kínálat háromnegyedénél (szériában, vagy felár ellenében) hozzáférhető lesz. Táblafelismerő, sávelhagyás-figyelő, automatikus fényszórókapcsolás és ütközésmegelőző vészfékező-rendszer része a csomagnak az Auris esetében (az Aygóban nem lesz automatikus fényszórókapcsolás), ami igen versenyképes ajánlatnak számít. Arra azonban fel kell készülnie az ügyfélnek, hogy a sávelhagyás-figyelő nagyon hamar elkezd csipogni, és bizony a táblafelismerő és a navigáció-adatbázisban szereplő sebesség se mindig felel meg a valóságnak – volt, hogy a navigáció szerint 50-nel kellett volna menni, a táblafelismerő 30-at jelzett a műszeregységben, közben pedig egy 70 km/órás szakaszon haladtunk.

Egységesen 160 ezer forint a felára a Safety Sense rendszernek Egységesen 160 ezer forint a felára a Safety Sense rendszernek

Az Auris legnépszerűbb hajtáslánca továbbra is a benzin-elektromos hibrid hajtás lesz, aminél csökkentették a zajszintet – az összes Aurisnál vastagabb a szigetelés a tűzfalon, tömítések kerültek a sárvédőkhöz –, a kézzelfogható változás, hogy immár fekete az előválasztó kar. Jelentős különbség, hogy a légkondicionálót is nélkülöző Start alapszint kivételével az összes felszereltséggel választható lesz a hibrid hajtás, ami lényegesen lejjebb viszi annak árát. Az 5 ajtós Live felszereltségű hibrid Auris listaára 6 460 000 Ft, Toyota Értékőr Hybrid finanszírozás mellett 56 730 Ft-os havidíjjal és 2,2 %-os THM-mel kell számolni. A 132 lóerős 1,6-os, CVT-váltós Active Trend felszereltségű Auris listaára 6 230 000 Ft, ennél az Értékor finanszírozással szintén 56 730 Ft a havidíj, míg a THM 3,7%. Ha ehhez hozzávesszük a hibrid alacsonyabb karbantartási igényét, nem kérdés, melyik hajtást válassza az ember.

Kék helyett fekete színben pompázik a Hybrid előválasztókarja Kék helyett fekete színben pompázik a Hybrid előválasztókarja

A BMW-től származó 1,6 literes D-4D dízelnek egészen jól titkolják az eredetét, csak a motorburkolat levétele után találkozik az ember a német gyár nevével. Ezzel kapcsolatban azt emelték ki, hogy noha papíron alacsonyabb a teljesítménye, ugyanolyan jól gyorsul, mint az általa váltott 2,0 literes Toyota dízel, miközben fogyasztása alacsonyabb. S tegyük hozzá, várhatóan sokkal népszerűbb is lesz, hiszen a kompaktkategóriában az 1,6 literes dízeleket veszik az emberek. Beinduláskor és városi tempónál nyers hangon üzemel az erőforrás, de például autópályán már az egyébként nem túl hangos szélzajt lehet csak hallani. A Toyota saját 1,4 literes D-4D dízelmotorja nitrogén-oxid csapdát és nagyobb nyomáson dolgozó közös nyomócsöves befecskendezést kapott az Euro-6-os norma miatt, kellemes mellékhatásként a maximális, 205 Nm-es nyomatéka szélesebb tartományban, 1400-2800/perc között mérhető, és a modellfrissítés után már tempomattal is elérhető.

Csendes és finom járású az 1,2 literes D-4T Csendes és finom járású az 1,2 literes D-4T

A Toyota mérnökei által kifejlesztett új, 1,2 literes D-4T benzines turbómotor piactól függően váltja, vagy (például Magyarországon is) kiegészíti az 1,6 literes Valvematic négyhengerest. A finom járás miatt döntöttek a négyhengeres felépítés mellett, a motorleállító csak azokon a piacokon széria, ahol CO2-alapú az adózás, mert a motor élettartamát csökkenti – a fokozatmentes váltó rendelésekor nálunk is megkapják a vásárlók. Új rendszert fejlesztettek a Toyota mérnökei, ami leálláskor rögzített pozícióban tartja a főtengelyt, így az indítómotorral történő indításkor rögtön az első munkaütemben dolgozni kezd az erőforrás. Egyébként a kipróbálható autókból hiányzott a motorleállító – alapjáraton rezzenéstelenül és tökéletes csendben üzemel az új turbómotor, könnyen azt hiszi a sofőr, hogy épp a Stop menü aktív. Kis turbómotorról lévén szó, ha 1500/perc alá esik a fordulat, vissza kell kapcsolni, de a hatfokozatú váltó könnyen és pontosan működik.

Szélesebbnek látszódik az Auris az erőteljes vízszintes tagolással Szélesebbnek látszódik az Auris az erőteljes vízszintes tagolással

A legfontosabb változás a felszereltségek területén, hogy immár feláras extra a szükségpótkerék, amiért 46-53 ezer Ft-ot kell fizetni, egyedüli kakukktojás az ötajtós hibrid, amelynél néhány extra műanyag távtartóra is szükség van, ennél 103 ezer Ft a felár. Ezt leszámítva gazdagabb a felszereltség, a forgalmazó szerint sokkal többet adnak annál, mint amennyivel az árakat megemelték. A hibridek árait (az alacsonyabb felszereltség megjelenése mellett) lecsökkentették, a cél, hogy még több ügyfél üljön be ilyen autóba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!