Noha a 3,0 literes, soros hathengeres turbómotort (306 LE/400 Nm), villanymotort (55 LE/210 Nm) és nyolcfokozatú automata sebességváltót kombináló hajtáslánc megegyezik az 5-ös ActiveHybridével, a 3-ast már kezdettől fogva úgy tervezte a BMW, hogy vegyes hajtású kivitel is készül belőle. Úgyhogy a 96 cellás, 675 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor elrabol ugyan 90 litert a csomagtérből, de még mindig marad 390 liter, az üléstámlák pedig továbbra is 40:20:40 arányban dönthetők. Amúgy „csurig” töltött akksi és ideális feltételek esetén a 3-as hibrid 3-4 kilométert tud (állandó 35 km/órás tempó mellett) megtenni, avagy 75 km/órás sebességig gyorsíthat kizárólag elektromosan.
Persze az Eco Pro és Normál üzemmódok helyett a menetdinamika szabályozóval választható Sport vagy Sport+ program, és kiaknázhatjuk a teljes 340 LE/450 Nm rendszerteljesítményt. Ilyenkor a sorhatos visszafogott, de azért lelkesítő trombitálása mellett akár 5,3 másodperc alatt vágtázik százra a BMW – csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A 135 kilós többletsúly ellenére ez három tizeddel jobb, mint a 335i sprintje, míg az 5,9 literes gyári átlagfogyasztás 25%-kal kedvezőbb – a hatékonyság érdekében még a navigációs rendszer domborzati és egyéb információit is felhasználja. Csakhogy 15 716 000 forintos alapárával az ActiveHybrid 3-as potom 2,5 millióval drágább, a gyakorlatban takarékosabb 330d-vel pedig további 400 ezret spórolhatunk…
Persze a hibridet nem is annyira Európának, mint inkább a „dízelellenes” amerikai és ázsiai piacnak szánja a BMW – nem véletlen, hogy kizárólag limuzin változatban készül. Érdekes azonban, hogy az egyes felszereltségi csomagok ehhez is elérhetők, tehát akár egy optikailag és futóművileg tuningolt, M-csomagos hibrid 3-asunk is lehet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!