A Spectre név hallatán a James Bond filmekből ismert szervezet jut először az eszünkbe, az angolok azonban inkább a szó szellem vagy kísértet jelentésére aszociáltak, amikor a márka névadási logikájához igazodva keresztelték el első villanyautójukat. A filmes hasonlat persze hízelgő, hiszen a Bond univerzum monumentalitása és időtállósága egyaránt jellemző erre a sokak által mindig tisztes távolságból szemlélt márkára. A tulajdonos BMW jól ráérzett arra a jelenségre, ami a Rolls-Royce-ot több mint 110 év után is keresetté teszi, az exkluzivitása és az egyedisége garantálja az értékét. Bár az akkumulátoros-elektromos hajtáslánc tervezését a trendek sürgették, olyan pazar munkát végeztek, ami továbbra is hitelessé teszi a márkát a potenciális vevők szemében.
A Spectre szerkezeti felépítését a saját tervezésű, Architecture of Luxury nevű padlólemez továbbfejlesztésével alakították ki, erre a platformra több jövőbeli akkumulátoros-elektromos Rolls-Royce-ot is építenek majd. A 700 kg tömegű akkumulátorra szerkezeti tartóelemként és hangszigetelő anyagként is tekintettek a mérnökök, hála nekik a karosszéria csavarodási merevsége 30%-kal emelkedett, a megfelelő zajcsillapítás kedvéért azonban további 150 kg-nyi szigetelő-anyagot építettek be, így hamar összejött a 2975 kg-os önsúly. A Spectre ugyan kisebb a Phantomnál, 5453 mm hosszú, kétajtós kupékarosszériája 3210 mm-es tengelytávval jár az utasok kedvében, tehát a formájához ihletet adó Wraithnél testesebb, ami megmagyarázza a személyautóktól (egyre kevésbé) szokatlan tömeget.
Ez a méretes autó azonban a legkevésbé sem számít lomhának, 2 villanymotorja 585 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal járul hozzá a dinamikus mozgatásához, nem több mint 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára! Ami talán ennél is lényegesebb, az a hatótáv, a gyár szerint 520 km-t lehet vele megtenni egy feltöltéssel. Bár ma már nem titkolja a műszaki adatokat a cég, több konkrétumot a hivatalos mérés előtt nem közöltek. Annál többet árultak el magáról a luxusról, ami körülveszi a vezetőt és utasait. A statisztika szerint az átlagos tulajdonos 400 év alatt tesz majd meg annyi utat az autójával, amennyit a prototípusokkal futottak a tesztek alatt megszokott szélsőséges időjárási körülmények között. Előrelátóan a Spectre kormánya mögött levezetett kilométerek 55%-át az autó természetes közegében, az Egyesült Államok, Kína, a Közel-Kelet vagy éppen a Francia Riviéra útjain fordították a finomhangolásra.
Olyan összetett a decentralizált elektromos rendszer működése, hogy csak kanyarodás közben 18 érzékelő dolgozik azon, hogy a felfüggesztést szabályozza. A navigáció adataival is számoló futómű adaptív rendszere úthibákon áthaladva képes leválasztani a stabilizátorrudakat, és a következő kanyar előtt újra csatlakoztatni azokat az elérhető legjobb rugózási komfortért. Az ismerős karakterű, részleteiben mégis egyedi karosszérián az is új, amiről nem is sejtenénk. Az Emily szobron 830 órán át dolgoztak számítógépen, illetve szélcsatornában, hogy alakját módosítva segítse a Rolls-Royce számára rekordalacsonynak számító 0,25-ös légellenállási együttható elérését. Az eredményből a 22 LED-del megvilágított, zárható lamellájú hűtőrács is kivette a részét.
Nem sajnálták az időt az utastér tökéletesítésére sem, a hagyományokat tiszteletben tartó elrendezésen túl arra is nagy figyelmet fordítottak, hogy éjszaka hasonlóan jól mutasson, mint nappali fény mellett, a hangulatvilágítás megtervezése 10 000 munkaórát igényelt. A „csillagos égboltot” az ajtókárpitokra és az utas előtti panelre is kiterjesztették, az előbbi ajtónként 4796, az utóbbi 5500 LED-szál végződésből áll. A személyre szabás, illetve a felhasznált anyagok megválasztásának lehetősége nyitva áll a jövőbeli vásárlók előtt, ezért nem közölték a villany Rolls-Royce alapárát. Annyit elárultak, hogy a Cullinannél többe, de a Phantomnál kevesebbe kerül, és egy átlagos megrendelő 400 000 fontot, kb. 190 millió Ft-ot költ az autóra, melynek piacra lépése 2023 utolsó negyedévében várható.