Kicsit olyan érzése lehet az embernek az új Honda CR-V kapcsán, hogy magával a négyszögletű kerek erdővel szemez. Miközben a karosszéria kisebb lett, belül mégis tágasabb, a motorok teljesítménye növekedett, a fogyasztásuk ellenben csökkent, és többet tud az autó, kevesebbért. Az már szinte csak mellékes, hogy jobban is néz ki az autó az eddiginél.
Maradt az alapforma, de harciasabb lett az orr, nagyobbak a huplik az oldalfalon, LED-es lett a hátsó lámpa, és alapáron is 17, extraként 18 colos felnit adnak. Ráadásul háromféle első lökhárító közül lehet választani, van a fekete alsó részű, aztán van kis méretű meg nagy méretű ezüst betétes is. Utóbbihoz küszöbfellépők is tartoznak, de azok kialakítása olyan, hogy csak a hátul utazók javát szolgálja. A rakodóperem 2,5 centivel ment lejjebb, és az ülések ledöntéséhez már elég a raktér oldalfalában elhelyezett kallantyúkat meghúzni – a rugós mechanizmust mindent intéz.
A műszerfal legnagyobb újdonsága, hogy a magasra helyezett váltókar tartójának két oldalán aranyos kis párnát helyeztek el, hogy oda támassza a lábát a vezető/utas. Távolabb került egymástól a két első ülés, így közéjük már elfért egy tároló, aminek a teteje egy tekintélyes méretű könyöklő. Ezeken a finomságokon felül még a korábbinál kényelmesebb hangolású felfüggesztés és alacsonyabb zajszintű beltér gondoskodik az utasok kényelméről. A 2,0 literes benzinmotor elképesztően csendesen és kulturáltan végzi a dolgát, és ahhoz képest, hogy összkerékhajtás és hatalmas homlokfelület ellenére is egészen jól gyorsul az autó. Aki még többre vágyik, az megvásárolhatja csak elsőkerékhajtással is a CR-V-t (6 499 000 Ft), ilyenkor vagy 100 kg-mal könnyebb az autó, és még jobban szedi a lábát. Persze valószínűleg a többség továbbra is dízelmotorral fogja megvásárolni a brit gyártású egyterű-pótlót, kezdetben csak a 2,2 literes, 150 lóerős (9 298 000 Ft-tól) van, később lesz 1,6-os, 120 lóerős dízel is.
Egyvalamivel nem spóroltak az új Honda CR-V esetén, mégpedig a különféle rövidítésekkel. A VSA például a következőket tartalmazza: TCS, TSA, ABS, ESS, HSA, és automatikus váltó esetén HDC. A rend kedvéért a VSA együttműködik az MA-EPS-sel, ami a maga részéről az ADAS-csomagban adott LKAS-sel dolgozik együtt, amihez még adják az ACC-t és a CMBS-t is – utóbbinak a része az EPT is. THE END.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!